پزشك ملت پزشك ملت .

پزشك ملت

رد كردن افسانه هاي رايج در مورد كپسول هاي باكرگي


افسانه ها و باورهاي غلط زيادي در مورد كپسول باكرگي و استفاده از آنها وجود دارد. يك افسانه رايج اين است كه آنها 100٪ در شبيه سازي شكستن پرده بكارت موثر هستند، در حالي كه در واقعيت، موفقيت كپسول ها به عوامل مختلفي از جمله آناتومي فيزيكي كاربر و ميزان و دفعات فعاليت جنسي بستگي دارد. علاوه بر اين، بسياري از مردم بر اين باورند كه كپسول هاي باكرگي يك گزينه ايمن و بدون خطر براي حفظ يكپارچگي پرده بكارت هستند، در حالي كه در واقع مي توانند مواد خارجي را وارد بدن كنند و باعث ناراحتي يا عفونت شوند.

يكي ديگر از افسانه هاي رايج در مورد كپسول هاي باكرگي اين است كه اين كپسول ها فقط توسط زناني استفاده مي شود كه مي خواهند شريك زندگي خود را در مورد سابقه جنسي خود فريب دهند. اما هميشه هم به اين صورت نيست. برخي از زنان ممكن است به دلايل فرهنگي يا مذهبي يا براي جلوگيري از انگ اجتماعي يا تبعيض از كپسول باكرگي استفاده كنند. احترام به انتخاب هاي شخصي و دلايل استفاده از اين محصولات بسيار مهم است.

همچنين توجه به اين نكته مهم است كه كپسول هاي باكرگي تنها گزينه براي زناني نيست كه مي خواهند ظاهر پرده بكارت را سالم نگه دارند. برخي از خانم ها ممكن است تحت عمل جراحي پرده بكارت قرار بگيرند، يك روش جراحي كه پرده بكارت را بازسازي مي كند. با اين حال، مانند هر عمل جراحي، هيمنوپلاستي خطراتي دارد و فقط بايد توسط يك متخصص پزشكي واجد شرايط انجام شود.

 
آنچه پزشكان و كارشناسان در مورد ايمني كپسول هاي بكارت مي گويند
متخصصان پزشكي و متخصصان در زمينه سلامت جنسي به طور كلي در مورد استفاده از كپسول هاي باكرگي با ذكر خطرات و عوارض جانبي احتمالي مرتبط با استفاده از آنها هشدار مي دهند. آنها استدلال مي كنند كه فريب در روابط، به ويژه در مورد مسائل مربوط به فعاليت جنسي و تاريخچه، مي تواند براي هر دو طرف درگير مضر باشد و اهميت صداقت و ارتباط را تضعيف كند. علاوه بر اين، بسياري از كارشناسان به جاي تكيه بر كپسول هاي باكرگي يا ساير روش هاي فريب، از گفتگوهاي بازتر و صادقانه تر در مورد فعاليت جنسي و تاريخچه دفاع مي كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۴:۵۱ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

لابياپلاستي چيست؟


لابياپلاستي يك روش جراحي است كه براي بهبود زيبايي فرج، كه قسمت بيروني اندام تناسلي زنانه است، طراحي شده است. فرج، كه با چشم غيرمسلح قابل مشاهده است، اغلب به اشتباه به عنوان "واژن" ناميده مي شود، اگرچه از نظر فني، تنها جزء خارجي دستگاه تناسلي زنانه را نشان مي دهد.

بخش قابل توجهي از فرج را لابياها تشكيل مي دهند كه به آن لب هاي واژن نيز مي گويند. اين ويژگي تشريحي را مي توان بيشتر به دو دسته تقسيم كرد:

Labia Minora كه چين‌هاي كوچك‌تر و داخلي فرج هستند، بيشترين مواردي هستند كه در عمل‌هاي زيبايي به آن‌ها پرداخته مي‌شود. اين برجستگي هاي گوشتي و ريز مي تواند در برخي از زنان بزرگتر باشد و منجر به نارضايتي زيبايي شود. علاوه بر اين، اندازه آنها ممكن است به دليل تداخل بالقوه باعث ناراحتي يا حتي آسيب در طول رابطه جنسي شود. عمل لابياپلاستي امكان كوچك كردن لابيا مينور را به اندازه اي مطلوب براي فرد فراهم مي كند.

از سوي ديگر، Labia Majora، چين هاي بزرگتر و بيروني فرج، كمتر باعث نگراني زيبايي مي شود. آنها از نظر بافت شبيه پوست هستند و بنابراين كمتر به اصلاح جراحي نياز دارند.

به غير از لابيا، فرج شامل دهانه واژن، دهانه مجراي ادرار و كلاهك كليتورال نيز مي شود. با اين حال، اين عناصر از اندام تناسلي زنان به طور معمول مورد توجه جراحي پلاستيك مربوط به اين ناحيه نيستند. توجه به اين نكته مهم است كه هدف اصلي لابياپلاستي بهبود ظاهر و عملكرد كلي فرج است و در نتيجه كيفيت زندگي فردي را كه تحت عمل قرار مي‌گيرد، بهبود مي‌بخشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۶:۲۹ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

مدت زمان مورد انتظار تومور مغزي


مننژيوم مي تواند سال ها بدون ايجاد مشكل به همان اندازه باقي بماند. انواع ديگر تومورهاي مغزي تا زماني كه درمان نشوند به رشد خود ادامه خواهند داد. بدون درمان، آسيب دائمي مغز يا مرگ مي تواند منجر شود. بسياري از تومورهاي مغزي حتي با بهترين درمان مي توانند منجر به مرگ شوند.

جلوگيري از تومور مغزي
هيچ راه شناخته شده اي براي پيشگيري از تومورهاي اوليه مغز وجود ندارد. همانطور كه بيشتر در مورد عوامل ايجاد كننده آنها آموخته مي شود، ممكن است اقدامات بيشتري براي پيشگيري از آنها انجام شود. محققان در حال مطالعه عوامل ژنتيكي و ارثي، قرار گرفتن در معرض مواد شيميايي خاص و قرار گرفتن در معرض ويروس هاي خاص هستند.

برخي از تومورهاي ثانويه مغزي كه در ابتدا در ساير اندام ها شروع شده اند قابل پيشگيري هستند. به عنوان مثال، اجتناب از محصولات تنباكو خطر ابتلا به سرطان ريه را كاهش مي دهد و در نتيجه احتمال ظهور سلول هاي سرطاني ريه در مغز را كاهش مي دهد.

درمان تومور مغزي
درمان به اندازه، محل و نوع تومور و همچنين سن و سلامت عمومي بيمار بستگي دارد. درمان هاي اصلي شامل جراحي، پرتودرماني و شيمي درماني است. تركيبي از درمان ها - براي مثال جراحي و پرتودرماني - اغلب استفاده مي شود. قبل از درمان، ممكن است به بيمار داروهاي كورتيكواستروئيد براي كاهش تورم بافت مغز داده شود. داروهاي ضد تشنج نيز ممكن است براي پيشگيري يا كنترل تشنج هاي مرتبط با تومور تجويز شوند.

در صورت امكان، جراحي درمان انتخابي براي تومورهاي اوليه مغز است. جراحي مي تواند با موفقيت برخي از تومورهاي خوش خيم و بدخيم مغز را حذف كند. حتي اگر نتوان كل تومور را خارج كرد، جراحان احتمالاً تا آنجا كه ممكن است براي كمك به تسكين علائم خارج مي‌كنند.

در برخي موارد، تومور را نمي توان با جراحي برداشت يا جراحي بسيار خطرناك است. براي مثال، تومور ممكن است به بافت‌هاي طبيعي حياتي نزديك شود يا به اطراف بپيچد. آسيب به اين بافت ها در حين جراحي مي تواند باعث ناتواني قابل توجه بيمار شود.

جراحي استريوتاكتيك، كه از رايانه ها و دستگاه هاي تصويربرداري براي ايجاد تصاوير سه بعدي از مغز استفاده مي كند، مي تواند براي برداشتن تومورها يا قرار دادن مواد راديواكتيو در تومور استفاده شود. جراحي استريوتاكتيك به ويژه براي رسيدن به تومورهاي عميق در مغز مفيد است. همچنين مي تواند به مشخص كردن لبه هاي تومور كمك كند، به اين معني كه جراحان بافت نرمال كمتري را برمي دارند. اين امر احتمال عوارض جانبي و آسيب مغزي را كاهش مي دهد.

پرتودرماني كه از اشعه ايكس پرقدرت براي از بين بردن سلول هاي سرطاني استفاده مي كند، اغلب پس از جراحي انجام مي شود. به از بين بردن تكه هايي از تومور كه با جراحي قابل برداشتن نيستند و سلول هاي سرطاني باقي مانده كمك مي كند. پرتودرماني نيز زماني استفاده مي شود كه جراحي گزينه اي نباشد.

از آنجايي كه پرتوهاي با دوز بالا مي توانند به بافت طبيعي آسيب برسانند، پزشكان سعي مي كنند تومور را دقيقاً هدف قرار دهند و ميزان تابش را به قسمت هاي اطراف مغز محدود كنند. گاما نايف و سايبرنايف نمونه‌هايي از درمان‌هايي هستند كه به پزشكان اجازه مي‌دهند با دقت بيشتري پرتو پرتو را به سمت تومور نشانه‌گيري كنند و بافت طبيعي اطراف را بهتر حفظ كنند. تابش همچنين مي تواند با قرار دادن مواد راديواكتيو در خود تومور داده شود.

شيمي درماني از داروهايي براي جلوگيري از رشد سلول هاي سرطاني استفاده مي كند. مي توان آن را از طريق دهان مصرف كرد، در وريد يا ماهيچه تزريق كرد يا مستقيماً در قسمتي از بدن قرار داد. به طور كلي، شيمي درماني نسبت به جراحي يا پرتودرماني در برابر گليوم و مننژيوم مؤثرتر است. اما نقش مهمي در درمان انواع ديگر تومورهاي مغزي مانند لنفوم و مدولوبلاستوما دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۲:۱۲ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

چرا زوج ها مشاوره ازدواج را انتخاب مي كنند؟


بسياري از زوج‌ها به دنبال مشاوره ازدواج مي‌روند، زيرا مي‌خواهند روابط خود را تقويت كنند، مهارت‌هاي ارتباطي خود را بهبود بخشند، يا به چالش‌هاي معمولي در رابطه با حضور يك متخصص سلامت روان رسيدگي كنند. زوج‌ها همچنين ممكن است درگيري داشته باشند و براي حفظ سلامت يك رابطه با چالش‌هايي مانند خيانت، اختلاف نظر در مورد شيوه‌هاي فرزندپروري و نحوه تربيت فرزندانشان يا مشاجره‌هاي مداوم مواجه شوند كه ممكن است آنها را به دنبال مشاوره، به تنهايي يا علاوه بر فردي، سوق دهد. درمان.

چالش هاي ارتباطي يا انتخاب هاي سالم مي تواند منجر به اين درگيري ها شود. تجربيات گذشته، نگراني‌هاي خانوادگي يا چالش‌هاي روابط گذشته نيز مي‌تواند بر تصميم زوجين براي مراجعه به درمانگر تأثير بگذارد. صرف نظر از نگراني‌هاي زوجين، ازدواج درماني مي‌تواند فضاي حمايت، آموزش و راهنمايي را فراهم كند، زيرا زوجين براي حل تعارض‌ها، نتيجه‌گيري خود و تمرين روش‌هاي جديد ارتباط با يكديگر تلاش مي‌كنند. 

هنگامي كه يك زوج تصميم مي گيرد در زوج درماني شركت كند، جلسات تحت نظارت متخصصان داراي مجوز، مانند درمانگران ازدواج و خانواده، كه در روانشناسي باليني و پويايي بين همسران مسلط هستند، انجام مي شود. يك درمانگر مجاز مي تواند تكنيك هاي ارتباطي را به زوج ها آموزش دهد و براي صميميت و صميميت عاطفي مشاوره ارائه دهد. 

در طول جلسات مشاوره ازدواج، شركت كنندگان ممكن است مشكلات رابطه و همچنين احساسات، افكار و الگوهاي رفتاري هر فرد را مورد بحث قرار دهند. مانند درمان فردي، بسياري از زوج‌درمانگران روش‌ها يا تخصص‌هاي درماني خاصي را ارائه مي‌دهند. برخي از درمانگران ممكن است در صميميت جنسي تخصص داشته باشند، در حالي كه برخي ديگر ممكن است در نوع خاصي از درمان، مانند مشاوره تشخيص، رفتار درماني ديالكتيكي (DBT)، درمان متمركز بر راه حل (SFBT)، يا درمان متمركز بر عاطفه (EFT) تخصص داشته باشند.

شروع مثبت مشاوره ازدواج 
چه  قبل از ازدواج با هم زندگي كنيد يا نه، تصميم براي مشاوره ازدواج مي تواند مثبت باشد. برخي از زوج ها ممكن است در مورد چشم انداز صحبت كردن با يك مشاور ازدواج هيجان زده شوند، كه مي تواند به طور موقت آنها را متحد كند. اين هيجان مي تواند منجر به اين شود كه زوج ها اين احساسات مثبت را به عنوان نشانه اي مبني بر بهبود روابطشان اشتباه بگيرند. تصميم به مراجعه به مشاور ممكن است استرس را از دوش زوجين دور كند و آنها احساس كنند كه ديگر نيازي به مشاوره رابطه ندارند. 

براي حمايت از تصميم خود براي ديدن تأثيرات مثبت مشاوره، سعي كنيد موضوعاتي را كه مي خواهيد در اولين جلسه مشاوره ازدواج خود در مورد آنها صحبت كنيد فهرست كنيد و به خاطر داشته باشيد كه چرا در مشاوره شركت مي كنيد. برخي از زوج ها تنها پس از چند جلسه درمان زناشويي متوجه تفاوت مي شوند. با اين حال، حتي اگر بعد از جلسه اول نتايج را مشاهده كرديد، به جلسات ادامه دهيد تا ببينيد چگونه روي شما تأثير مي گذارد. مطالعات نشان مي‌دهد زوج‌هايي كه زوج‌درماني را تكميل كرده‌اند بهتر از ۷۰ تا ۸۰ درصد كساني هستند كه اين كار را انجام نداده‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۴:۲۴ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

كرم هاي تنگ كننده واژن چيست و چگونه كار مي كنند؟

عوامل متعددي وجود دارد كه مي تواند باعث شل شدن بافت واژن و پرينه در طول زمان شود، از جمله ژنتيك و زايمان. خوشبختانه، چندين گزينه درماني مختلف براي كمك به بازيابي آناتومي واژن وجود دارد . بهترين گزينه درماني از بيمار به بيمار ديگر متفاوت است، و در حالي كه جوانسازي واژن جراحي ممكن است براي برخي افراد بهترين باشد، برخي ديگر احتمالاً مزاياي يك رويكرد محافظه كارانه تر را خواهند ديد.

اگر در حال حاضر در حال تحقيق در مورد جوانسازي واژن هستيد، به احتمال زياد با لوسيون ها، ژل ها و كرم هايي مواجه شده ايد كه نويد سفت كردن واژن شما را مي دهند. ژل‌هاي سفت‌كننده واژن معمولاً با مواد طبيعي ساخته مي‌شوند كه اثر «قابض» روي بافت دارند. مواد قابض داراي كيفيت سفت كنندگي مشابه تانن موجود در شراب هستند كه آنها را در رفع شلي خفيف واژن موثر مي كند. اگر به دنبال شروع كوچك با يك گزينه درماني "سبك" هستيد، اين مي تواند ارزش امتحان كردن را داشته باشد، اما مهم است كه به خاطر داشته باشيد كه نتايج ژل ها اغلب موقتي هستند. براي بهينه‌سازي اثربخشي آنها، ما معمولاً به بيماران پيشنهاد مي‌كنيم كه آنها را همراه با كگل (تمرينات كف لگن) براي تقويت تنگي واژن و كمك به حمايت از اندام‌هاي شكمي استفاده كنند.

فراتر از ژل هاي سفت كننده، يك گزينه غيرجراحي ماندگارتر و موثرتر براي جوانسازي واژن، ThermiVa است ، يك درمان غيرتهاجمي كه از فناوري فركانس راديويي براي بازيابي بافت واژن استفاده مي كند. ThermiVa يك گزينه ايده آل براي بيماراني است كه حداقل علائم را دارند و پرولاپس اندام لگني را تجربه نمي كنند (شايان ذكر است كه زناني كه بي اختياري خفيف را تجربه مي كنند نيز با ThermiVa تسكين يافته اند). مانند بسياري از انواع مديريت محافظه كارانه، درمان بايد در فواصل منظم تكرار شود تا موثر بماند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۰:۲۱ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

چگونه افتادگي رحم تشخيص داده مي‌شود؟


پزشك با ارزيابي و بررسي علائم و انجام معاينه‌ي لگن مي‌تواند افتادگي در رحم را تشخيص دهد. همچنين با استفاده از دستگاهي به نام اسپكولوم مي‌توانند داخل واژن را مشاهده كرده و كانال واژن و رحم را بررسي كنند. اين معاينه‌ها به‌صورت ايستاده يا دراز كشيده مي‌تواند انجام شود. همچنين سونوگرافي يا MRI به تشخيص ميزان شدت افتادگي كمك مي‌كند. در بعضي مواقع كه افتادگي پيشرفته كرده و به درجه ۴ رسيده باشد، رحم از واژن بيرون‌زده و قابل‌رؤيت است.

 

بالا رفتن سن، كاهش سطح استروژن و بلند كردن اجسام سنگين از مهم‌ترين علل افتادگي رحم است.

پيشگيري از افتادگي رحم
به طور كلي درمان اين بيماري به مرحله و شدت آن بستگي دارد. برخي رفتارها و اقدامات خطر ابتلا را مي‌تواند كاهش داده يا از پيشرفت آن جلوگيري كند. شايد نتوان از همه‌ي موارد افتادگي جلوگيري كرد، اما روش‌هايي وجود دارد كه با آن‌ها مي‌توانيد خطر ابتلا را كاهش دهيد. اين موارد شامل:

تمرينات عضلات لگني كه به‌صورت منظم و صحيح انجام شود.
پيشگيري و درمان يبوست
اجتناب از بلند كردن وسايل سنگين و استفاده از تكنيك‌هاي صحيح براي اين كار
مديريت و درمان سرفه‌هاي مزمن
حفظ وزن سالم از طريق رژيم غذايي و ورزش براي افتادگي رحم
جايگزين استروژن در دوران يائسگي
نكشيدن سيگار، با ترك سيگار ميزان سرفه و به دنبال آن فشار به عضلات لگن را كاهش مي‌دهيد.
تكنيك‌هاي صحيح براي بلند كردن اجسام

چندين نكته براي بلند كردن اجسام سنگين وجود دارد، كه به شما در جلوگيري از آسيب‌ديدگي و افتادگي رحم، مي‌تواند كمك كند كه اين نكات شامل موارد زير مي‌باشد:

اجسامي كه بسيار سنگين هستند را به‌تنهايي بلند نكنيد، همچنين از بلند كردن اجسام سنگين بالاتر از سطح كمر خود خودداري كنيد.
قبل از اينكه جسمي بلند كنيد، مطمئن شويد كه جايگاه محكمي داريد.
براي برداشتن اجسامي كه از سطح كمرتان پايين‌تر هستند، كمر را صاف نگه‌داشته و از زانو خم شويد. هيچ‌گاه از كمر درحالي‌كه زانوها صاف هستند، خم نشويد.
كنار جسم موردنظر ايستاده، پاها را محكم كرده، عضلات معده‌ي خود را منقبض كنيد و با استفاده از عضلات پا، آن را بلند كنيد.
بدون چرخيدن پاها را صاف كرده و بايستيد، توجه داشته باشيد كه هنگام بلند كردن اجسام پاهاي خود را به سمت جلو حركت دهيد.
اگر جسمي را از روي ميز يا سطحي كه ارتفاعي دارد بلند مي‌كنيد، آن را به سمت لبه‌ي ميز آورده كه تا جاي ممكن به بدن شما نزديك شود.
براي پايين آوردن يا روي زمين قرار دادن اجسام نيز مانند بلند كردن آن‌ها اقدام كنيد.
درمان افتادگي رحم
اگر افتادگي به


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۰:۵۳ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

علائم سرگيجه چيست؟


اگر احساس سرگيجه داريد، يا "طلسم سرگيجه" را تجربه مي كنيد، معمولاً احساس سبكي سر، بي ثباتي يا عدم تعادل مي كنيد و همچنين ممكن است احساس ضعف كنيد. همچنين ممكن است احساس كنيد كه قرار است غش كنيد .

اگر احساس مي كنيد دنيا در حال چرخش يا حركت است، به اين حالت سرگيجه مي گويند .

 

چه چيزي باعث سرگيجه مي شود؟
سرگيجه در بزرگسالان شايع است، اما به ندرت نشانه يك بيماري جدي است. سرگيجه دلايل ممكن زيادي دارد، از جمله:

مشكلات يا شرايطي كه بر گوش تأثير مي گذارد مانند بيماري منير و لابيرنتيت
مشكلات چشم
مشكلات با قلب
ميگرن
استرس يا اضطراب
قند خون پايين
كم آبي يا گرمازدگي
كاهش فشار خون هنگام ايستادن
مشكلات در جريان خون به مغز
بيماري حركت يا مسافرت
سرگيجه
ويروس ها و ساير بيماري ها
اختلالات مرتبط با مغز و اعصاب
برخي از داروها (بروشور اطلاعات بيمار را بررسي كنيد) و الكل نيز مي توانند باعث ايجاد احساس سرگيجه در شما شوند.

علل احساس غش
احساس ضعف شايع است و زماني اتفاق مي افتد كه جريان خون به مغز كاهش يابد. اين مي تواند توسط تعدادي از عوامل ايجاد شود، مانند:

تغييرات فشار خون به دليل وضعيت بدن
كم آبي بدن
كم خوني
برخي از داروها
سطوح بالاي درد
قرار گرفتن در معرض مناظري كه برايتان ناخوشايند است، مانند ديدن خون
سطوح بالاي اضطراب
ايستادن براي مدت طولاني
سرفه، عطسه يا خنديدن
زور زدن به توالت
قرار گرفتن در معرض گرما
چه زماني بايد به پزشكم مراجعه كنم؟
اگر احساس سرگيجه داريد و همچنين موارد زير را داريد بايد به دنبال مراقبت هاي پزشكي باشيد:

درد، فشار، سنگيني يا سفتي در قفسه سينه، شانه ها، گردن، بازوها، فك يا پشت
حالت تهوع، عرق سرد، تنگي نفس
بي حسي يا ضعف در صورت، بازو يا پا
مشكل در صحبت كردن، درك يا بلعيدن
بينايي در يك يا هر دو چشم تغيير مي كند
گيجي يا بيهوش شدن
اگر يك زمين خوردن بي دليل داريد، يا نگران سرگيجه خود هستيد، يا اگر سرگيجه شما ناگهاني، شديد يا طولاني است يا مدام اتفاق مي افتد، به پزشك عمومي خود مراجعه كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۱:۵۶ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

همه چيز در مورد لمينت دندان

لمينت دندان رايج ترين و درخواستي ترين درمان ترميمي و زيبايي در دندانپزشكي امروزي است. بر اساس بررسي ها، آگاهي مردم از اين پروتزها از سال 2015 تا 2022 نزديك به 70 درصد افزايش يافته و همچنان در حال افزايش است. اين بدان معناست كه قرار است براي ساليان متمادي از لمينت ها براي اصلاح لبخند بيشتر در سراسر جهان و به خصوص كشور ما استفاده شود. در اين مقاله هر آنچه كه بايد در مورد اين پروتزهاي زيبا بدانيد را براي شما شرح داده ايم.

لمينت دندان چيست؟

لمينت دندان يكي از رايج ترين روش هاي زيباسازي دندان است. هنگام انجام آن، دندان ها پوسته نازك خاصي مي پوشند و ظاهر هر يك از آن ها تغيير مي كند و از نظر رنگ، اندازه و طول زيباتر مي شود. اين روش علاوه بر ايجاد زيباترين طرح لبخند، استحكام و قدرت دندان ها را نيز افزايش مي دهد. بنابراين، با نصب اين لايه نازك و زيبا، اساساً با يك شليك دو نفر را مي‌كشيد. از زيبايي دندان هاي خود لذت خواهيد برد و از استحكام آن ها آسوده خاطر خواهيد شد.

لمينت ها در اصل گروهي از روكش هاي دنداني هستند. روكش خود لايه يا پوششي هم رنگ با دندان است كه به سطح دندان چسبيده است. روكش ها دو دسته هستند، دسته اول همان لمينت هايي هستند كه در اين صفحه در مورد آنها نوشته ايم و دسته ديگر ونيرهاي كامپوزيت هستند.

 

كاربرد لمينت دندان چيست؟
به طور كلي دندانپزشكان از لمينت ها براي زيباسازي طرح لبخند استفاده مي كنند. در واقع زماني كه دندان بنا به دلايلي شكل و رنگ مناسبي ندارد، مي توان با كمك روكش هايي مانند لمينت دندان، عيوب را پنهان كرد يا شكل زيباتري به دندان داد. با اين حال، در ليست زير مي توانيد دريابيد كه كاربرد لمينت دندان براي چه عيوب دنداني استفاده مي شود:

تغيير رنگ دندان به گونه اي كه با هيچ روش ديگري رفع نشود
پر كردن دندان. اگر نخواهيم آن را با ونير كامپوزيت يا باندينگ دندان ترميم كنيم
شكستگي هاي دندان
ترك هاي دنداني
كوتاهي يك يا چند دندان در طرح لبخند
كج شدن خفيف دندان هاي جلو
لازم به ذكر است موارد ذكر شده مهمترين كاربرد لمينت دندان براي بهبود ظاهر دندان هاي جلو و عقب در طرح لبخند مي باشد. اين روكش ها هرگز براي زيبايي دندان هاي خلفي استفاده نمي شوند زيرا در هنگام لبخند زدن اصلا قابل رويت نيستند.

انواع لمينت دندان چيست؟
ما واقعاً چيزي به نام لمينت دندان نداريم، زيرا آنها نوعي پوسته نازك هستند و خود به عنوان روكش دندان طبقه بندي مي شوند. با اين حال، بر اساس اينكه از چه نوع ماده اي ساخته شده اند يا چقدر ضخيم هستند، ممكن است نام هايي بر روي آنها گذاشته شده باشد. مثلاً لمينت هاي معمولي داريم كه ضخامت آنها 0.5 تا 0.7 ميلي متر است و از طرفي نورهايي داريم كه بسيار نازك هستند و به آنها لمينت هاي برش نخورده مي گويند. در ادامه در مورد هر كدام بيشتر خواهيد خواند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۰:۴۹ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

در مورد ساير مداخلات براي ADHD چه مي دانيم؟


در اينجا چيزي است كه ما در مورد جايگزين هاي دارو مي دانيم.

مداخلاتي كه ممكن است مفيد باشد:

رژيم غذايي سالم: كودكان به وعده هاي غذايي منظم و يك رژيم غذايي متعادل نياز دارند. اين تغذيه خوب و بدون نياز به مكمل هاي خاصي را فراهم مي كند. حذف وعده هاي غذايي، به ويژه صبحانه، مي تواند بر توجه تأثير بگذارد. روز كودك خود را با يك صبحانه سالم شروع كنيد.
ورزش: ورزش باعث بهبود توجه و خلق و خو مي شود. كودكان مبتلا به ADHD از وقفه هاي حركتي در مدرسه و از ورزش مداوم روزانه سود مي برند .  
خواب: خواب كم كيفيت يا كم خوابي مي تواند بر توجه تأثير بگذارد و باعث تحريك پذيري و بدخلقي شود. براي بهينه سازي خواب، عادات خواب كودك خود را با پزشك خود مرور كنيد .
زمان كمتري با صفحه نمايش: حداقل 1 ساعت قبل از خواب از استفاده از صفحه نمايش خودداري كنيد و همه صفحه ها را از اتاق خواب كودك خود دور نگه داريد. آنها با خواب تداخل مي كنند و خواب ضعيف بر توجه تأثير مي گذارد. 
مداخلات بدون هيچ مدركي كه نشان دهد كمك مي كند:

رژيم هاي غذايي خاص  ممكن است به گروه كوچكي از كودكاني كه آلرژي دارند، حساسيت غذايي دارند يا از سردردهاي ميگرني رنج مي برند، كمك كند. با اين حال، شواهد كمي وجود دارد كه نشان دهد رژيم غذايي بدون شكر يا مواد افزودني به توجه كمك مي كند. اگر مي خواهيد سعي كنيد رژيم غذايي كودك خود را تغيير دهيد، آن را با پزشك خود در ميان بگذاريد تا مطمئن شويد كه اين انتخاب درست است. پزشك شما همچنين نظارت خواهد كرد تا ببيند آيا رژيم جديد موثر است يا خير.
مكمل‌هاي ويتامين: اكثر كودكاني كه از يك رژيم غذايي متعادل سالم در آمريكاي شمالي – از جمله كودكان مبتلا به ADHD – استفاده مي‌كنند، نيازي به مكمل‌هاي ويتامين يا مواد معدني ندارند. با اين حال، برخي از كودكان با انتخاب هاي غذايي بسيار محدود ممكن است سطوح پاييني از برخي مواد مغذي، به ويژه آهن را تجربه كنند. با پزشك خود صحبت كنيد. آنها يك تاريخچه رژيم غذايي مي گيرند و ممكن است قبل از تصميم گيري در مورد اينكه آيا مكملي براي كودك شما مناسب است، آزمايش خون انجام دهند.
گياهان  مي توانند آرام بخش باشند، اما هيچ كدام به اثبات نرسيده اند كه به علائم اصلي ADHD كمك كنند. از آنجايي كه محصولات گياهي نظارتي ندارند، توليدكنندگان مجبور نيستند از قوانين خاصي در مورد ايمني محصول پيروي كنند. از داروساز خود در مورد خلوص (چقدر قوي است)، ايمني، و سميت (آيا مي تواند باعث آسيب شود) بپرسيد.
بيوفيدبك  ادعا مي كند كه به افراد كمك مي كند تا پاسخ هاي خود را كنترل كنند. اين شامل تعهد بزرگي از كل خانواده است و بسيار گران است. با وجود بيش از 20 سال تحقيق (معمولاً شامل گروه هاي بسيار كوچكي از كودكان)، نتايج هنوز مشخص نيست. هنوز به عنوان يك درمان تجربي در نظر گرفته مي شود.
ساير درمان‌هايي كه هيچ مدركي ندارند براي علائم ADHD موثر هستند:

آنتي اكسيدان ها
درمان كايروپراكتيك
هيپنوتيزم درماني/هيپنوتيزم
هوميوپاتي (تركيبي از عصاره هاي گياهي، حيواني يا معدني به عنوان درمان)
بينايي درماني، درمان چشمي وستيبولار، آموزش صدا
برخي از اين درمان هاي اثبات نشده گران و احتمالاً مضر هستند. زمان و پول شما بهتر است صرف حمايت از فرزندتان به روش هايي شود كه ثابت شده مفيد هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۰:۱۷ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

در حين هايمنوپلاستي چه اتفاقي مي افتد؟


جراحي هايمنوپلاستي بايد توسط جراح پلاستيك يا متخصص زنان و زايمان و تحت بيهوشي موضعي يا عمومي انجام شود . اين روش با دسترسي به مخاط دهليزي انجام مي شود و يك برش عرضي در پشت ديواره واژن ايجاد مي شود.

پرده بكارت را مي توان با پيوند مجدد قسمت هاي پاره شده باقي مانده از پرده بكارت ترميم كرد. معمولاً براي اتصال پرده بكارت شكسته از بخيه حل شونده استفاده مي شود. اين بخيه ها در عرض 15 تا 21 روز پس از جراحي حل مي شوند.

پس از جراحي، به بيماران توصيه مي شود كه هميشه ناحيه مورد نظر را تميز كرده و پمادهاي تجويز شده را مرتباً استفاده كنند. همچنين رعايت بهداشت پس از جراحي و پوشيدن لباس هاي گشاد و تميز براي بيمار مهم است. ماساژ واژن نبايد با مواد محرك يا معطر انجام شود. همچنين سه تكنيك اصلي براي انجام اين جراحي وجود دارد . اين تكنيك ها عبارتند از:

دوخت پرده بكارت
بخيه پرده بكارت يك تكنيك اساسي است كه از طريق آن مي توان جراحي پرده بكارت را انجام داد. در طي اين تكنيك، جراح پرده بكارت قهوه اي را مي دوزد. بخيه ها معمولا در عرض چند روز حل مي شوند، به همين دليل است كه بيماران مجبور نيستند براي برداشتن بخيه ها به كلينيك مراجعه كنند.

انجام كل فرآيند حدود 30 تا 40 دقيقه طول مي كشد و بيمار مي تواند به محض انجام جراحي به خانه برگردد. با توجه به اينكه بيمار از تمام دستورالعمل هاي بهبودي پيروي مي كند، مي توان طي چند هفته به بهبودي كامل دست يافت.

بازسازي پرده بكارت
اين تكنيك اغلب زماني انجام مي شود كه بافت كافي براي بخيه زدن پرده بكارت وجود نداشته باشد. در طي اين روش، پرده بكارت با بافت هاي زنده برداشت شده از بدن بيمار بازسازي مي شود. معمولاً لابياي داخلي بهترين بافت را فراهم مي كند.

اين جراحي را مي توان به صورت سرپايي در عرض چند ساعت انجام داد. دوره نقاهت بسيار كم است و بيمار مي تواند در عرض 3-4 روز به فعاليت هاي عادي خود ادامه دهد. با اين حال، حدود 3 ماه پس از انجام جراحي بايد از رابطه جنسي خودداري شود.

تكنيك Alloplant
اين تكنيك در صورتي انجام مي شود كه بدن فاقد بافت هايي باشد كه بتوان از آن براي بازسازي پرده بكارت استفاده كرد. در اين روش از آلوپلانت كه نوعي بيومتريال است براي پيوند استفاده مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۸:۴۸ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)