پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

تشخیص فیبروئید

 

اگر رحم شما بزرگ شده یا شکل نامنظمی داشته باشد، ممکن است پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به فیبروم مشکوک شوند. آنها از شما در مورد علائم شما می پرسند و معاینه شکم و لگن را برای احساس توده انجام می دهند. سونوگرافی لگن می تواند وجود فیبروم را تایید کند. این اغلب با قرار دادن یک پروب در داخل واژن انجام می شود. سونوگرافی از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از رحم استفاده می کند.

درمان فیبروم

اگر فیبروم‌های شما علائم آزاردهنده‌ای ایجاد نمی‌کنند، می‌توانید درمان را انتخاب نکنید. اگر علائمی دارید، گزینه های شما شامل دارو یا درمان جراحی است. بهترین درمان بستگی به این دارد که کدام علامت (علائم) بیشتر برای شما آزاردهنده است. اندازه، تعداد و محل فیبروم ها، و همچنین اینکه آیا ممکن است بخواهید در آینده باردار شوید یا نه، در اکثر تصمیمات درمانی موثر است.

داروها برای علائم فیبروم  -  هدف اکثر داروها کاهش خونریزی شدید قاعدگی است که در افراد مبتلا به فیبروم رایج است. تعداد کمی نیز فیبروم را کوچک می کنند و برخی بر کاهش درد یا اصلاح کم خونی تمرکز دارند. داروها اغلب قبل از درمان های جراحی توصیه می شوند.

آهن و ویتامین ها  -  اگر کم خونی دارید، پزشک احتمالا ترکیبی از مکمل های آهن و یک مولتی ویتامین (که به بدن شما کمک می کند تا به طور موثر از آهن استفاده کند) را توصیه می کند. اگر فکر می کنید ممکن است کمبود آهن داشته باشید، قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند آزمایش خون را برای تأیید نیاز به آهن اضافی و اطمینان از دریافت دوز مناسب تجویز کنند. (به "آموزش به بیمار: کم خونی ناشی از آهن کم در بزرگسالان (فراتر از اصول اولیه)" مراجعه کنید .)

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)  -  داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، مانند ایبوپروفن (نام های تجاری نمونه: Advil، Motrin) و ناپروکسن (نام های تجاری نمونه: Aleve، Naprosyn)، می توانند به کاهش دردهای قاعدگی و کاهش قاعدگی کمک کنند. در برخی موارد جریان دارد.

NSAID ها گران نیستند، عوارض جانبی کمی دارند و درد را کاهش می دهند و فقط باید در طول دوره قاعدگی مصرف کنید. شما می توانید NSAID ها را در ترکیب با هر یک از داروهای دیگر که در اینجا بحث شده است مصرف کنید. با این حال، NSAID ها مانند اکثر داروها خونریزی را کاهش نمی دهند.

اگر NSAID های بدون نسخه درد شما را تسکین نمی دهند، داروهای مشابه دیگری نیز با نسخه در دسترس هستند که ممکن است مفید باشند.

کنترل بارداری هورمونی  –  روش های هورمونی کنترل بارداری شامل قرص، چسب پوستی، حلقه واژن، شات، IUD هورمونی و کاشت است. این روش ها خونریزی، گرفتگی و درد را در طول دوره قاعدگی کاهش می دهد و می تواند کم خونی را اصلاح کند. پس از شروع مصرف داروهای ضد بارداری هورمونی، ممکن است سه ماه طول بکشد تا خونریزی بهبود یابد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۵:۵۹ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)