پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

5 چیز که می تواند باعث حمله سرگیجه شود

شما هرگز متوجه نخواهید شد که یک حمله چه زمانی رخ خواهد داد، زیرا ممکن است در هر زمان یا هر مکانی باشد، و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. حتی افرادی که از سلامتی فوق العاده برخوردار هستند در شرایط مناسب مستعد ابتلا به سرگیجه هستند. بنابراین، باید خود را در مورد چیستی سرگیجه و نحوه مقابله با آن بشناسید تا بتوانید قبل از بدتر شدن آن از شر آن خلاص شوید. در اینجا پنج مورد وجود دارد که می تواند باعث حمله سرگیجه برای شروع شما شود.

حرکات سریع شامل سر شما
همه لحظاتی را تجربه کرده‌اند که احساس عدم تعادل و سرگیجه داشته‌اند، یا از حرکت خیلی سریع و توقف ناگهانی یا به دلیل افت ناگهانی ارتفاع به دلیل سواری در وسایل نقلیه، شیرجه رفتن از ارتفاع زیاد یا سوار شدن بر ترن هوایی. همه اینها نمونه های عالی از چیزهایی هستند که می توانند تعادل را در سر شما که در آن تعادل شما حفظ می شود، مختل کنند.

سردرد و میگرن می تواند فلج شود
سردرد یکی دیگر از عواملی است که باید از آن آگاه باشید. سردرد نه تنها به دلیل تپش مداوم و درد احساس وحشتناکی به شما می دهد، بلکه اگر به عنوان اثر باقی مانده از این علائم بیش از حد شدید شود، می توانید سرگیجه نیز ایجاد کنید. شدت، ثبات در طول زمان، یا سطح درد می تواند باعث حمله سرگیجه شود، بنابراین زمانی که در زیر آب و هوا با سردرد احساس می کنید، این را در نظر داشته باشید.

عفونت گوش داخلی شما را از بین می برد
وقتی دچار عفونت گوش داخلی، به نام لابیرنتیت هستید، احساس می‌کنید که گوش‌هایتان پر شده است و حتی ممکن است شنوایی شما مختل شود. این را با هر دو گوش آلوده کنید، و می توانید احساس کنید زیر آب هستید یا به دلیل کاهش شنوایی درک بسیار ضعیفی دارید که می تواند باعث سرگیجه شود. گاهی اوقات آلرژی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در گوش داخلی شود، بنابراین یک قرار ملاقات با کلینیک آلرژی محلی خود تعیین کنید. کلینیک آلرژی در هیوستون مکانی عالی است که روزانه به بیماران مبتلا به این مشکلات کمک می کند.

سرگیجه از مسائل عصبی
همانند عفونت های گوش داخلی، اعصاب داخل گوش که به شنوایی شما کمک می کنند ممکن است تحریک شده و منجر به عدم تعادل شود. اعصاب داخل گوش شما پیام هایی را به مغز شما منتقل می کند که تعادل شما را با شنوایی شما کنترل می کند. وقتی مشکل گوش دارید، تقریباً همیشه نوعی سرگیجه دارید که بسته به شدت مشکل می‌تواند بیاید و برود یا برای مدت طولانی باقی بماند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۶:۰۳ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)