پزشك ملت پزشك ملت .

پزشك ملت

هورمون هاي توليد مثل

 

 


هيپوتالاموس (ناحيه اي در مغز) و غده هيپوفيز< a i=4> هورمون هاي توليد مثل را تنظيم مي كند. غده هيپوفيز اغلب به عنوان غده اصلي شناخته مي شود زيرا نقش مهمي در بسياري از عملكردهاي حياتي دارد كه بسياري از آنها نياز به هورمون دارند.

در زنان، شش هورمون كليدي به عنوان پيام رسان هاي شيميايي عمل مي كنند كه سيستم توليد مثل را تنظيم مي كنند:

هيپوتالاموس ابتدا هورمون آزاد كننده گنادوتروپين (GnRH) ترشح مي كند.
اين ماده شيميايي به نوبه خود غده هيپوفيز را براي توليد هورمون محرك فوليكول (FSH) و .
استروژن، پروژسترون و هورمون مردانه تستوسترون به دستور FSH و LH توسط تخمدان ها ترشح مي شود و گروه هورموني لازم براي سلامت باروري را تكميل مي كند.
مشخص نيست كه چه چيزي باعث ايجاد فيبروم مي شود، اما به نظر مي رسد استروژن و پروژسترون نقش عمده اي در رشد آنها دارند. فيبروم ها پس از يائسگي، زماني كه سطح استروژن كاهش مي يابد، كاهش مي يابند.

 
عوامل خطر
 

فيبروم رحم شايع ترين تومور است كه در اندام هاي تناسلي زنانه يافت مي شود.

سن
فيبروم ها در زنان از 30 سالگي تا اوايل 50 سالگي بيشتر ديده مي شود. (بعد از يائسگي، فيبروم ها تمايل به كوچك شدن دارند.) حدود 20 تا 40 درصد از زنان 35 ساله و بالاتر فيبروم هايي با اندازه قابل توجهي دارند كه باعث ايجاد علائم شوند.

نژاد و قوميت
فيبروم رحم به ويژه در زنان آفريقايي آمريكايي شايع است و اين زنان در سنين پايين تري نسبت به زنان سفيدپوست به آن مبتلا مي شوند. فيبروم در زنان آفريقايي آمريكايي معمولاً در زمان تشخيص بزرگتر از زنان سفيدپوست است و علائم شديدتري ايجاد مي كند.

سابقه خانوادگي
سابقه خانوادگي (داشتن مادر يا خواهري كه فيبروم داشته است) ممكن است خطر را افزايش دهد.

ساير عوامل خطر احتمالي
چاقي و فشار خون بالا ممكن است با افزايش خطر فيبروم همراه باشد. سطوح پايين ويتامين D نيز با افزايش خطر فيبروم رحم همراه است.

 
عوارض
 

تاثير بر باروري
به نظر مي رسد كه اكثر فيبروم ها تنها تأثير كمي بر باروري زنان دارند. ناباروري زنان معمولاً به دليل عوامل ديگري غير از فيبروم است.

تاثير بر بارداري
فيبروم ممكن است عوارض بارداري و خطرات زايمان را افزايش دهد. اينها ممكن است شامل موارد زير باشد:

زايمان سزارين به دليل مشكلات حين زايمان. سزارين ممكن است با كار كردن در اطراف فيبروم هاي ديواره رحم پيچيده شود.
نمايش بريچ (كودك وارونه وارد كانال زايمان مي شود و ابتدا پاها يا باسن بيرون مي آيد).
زايمان زودرس و سقط جنين.
جفت سرراهي (جفت دهانه رحم را مي پوشاند).
خونريزي بيش از حد پس از زايمان (خونريزي پس از زايمان).
كم خوني
كم خوني به دليل كمبود آهن ممكن است در صورتي كه فيبروم ها باعث خونريزي بيش از حد شوند ايجاد شود. فيبروم هاي كوچك و زير مخاطي به احتمال زياد باعث خونريزي غيرطبيعي شديد مي شوند.

بيشتر موارد كم خوني خفيف است و با تغييرات رژيم غذايي و مكمل هاي آهن قابل درمان است. با اين حال، كم خوني طولاني مدت و شديد كه درمان نمي شود مي تواند باعث مشكلات قلبي شود.

مشكلات ادرار و روده
فيبروم ها مي توانند مثانه را فشار داده و فشار دهند و منجر به نياز مكرر به ادرار شود.

فيبروم‌هاي بزرگ كه به مثانه فشار مي‌آورند گهگاه منجر به عفونت‌هاي دستگاه ادراري مي‌شوند. اگر مجراي ادرار (خروجي مثانه) تحت فشار يا مسدود باشد، ممكن است احتباس ادرار رخ دهد. فشار بر حالب ها ممكن است باعث انسداد مجاري ادرار و آسيب كليه شود.

فشار روي روده ممكن است منجر به يبوست شود.

سرطان رحم (آندومتر).
هر فيبروم پتانسيل نادري براي سرطاني (بدخيم) شدن دارد. با اين حال، اكثريت قريب به اتفاق فيبروم ها غير سرطاني (خوش خيم) هستند. فيبروم هاي بعد از يائسگي بيشترين خطر سرطاني شدن را دارند، به خصوص اگر به رشد خود ادامه دهند. زناني كه در دوران يائسگي به سر مي برند نياز به نظارت دقيق بر فيبروم هاي خود دارند. پزشكان اغلب توصيه مي كنند كه هر فيبروم در حال رشد را پس از يائسگي از بين ببريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۳:۳۴ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

5 چيز كه مي تواند باعث حمله سرگيجه شود

شما هرگز متوجه نخواهيد شد كه يك حمله چه زماني رخ خواهد داد، زيرا ممكن است در هر زمان يا هر مكاني باشد، و ممكن است براي هر كسي اتفاق بيفتد. حتي افرادي كه از سلامتي فوق العاده برخوردار هستند در شرايط مناسب مستعد ابتلا به سرگيجه هستند. بنابراين، بايد خود را در مورد چيستي سرگيجه و نحوه مقابله با آن بشناسيد تا بتوانيد قبل از بدتر شدن آن از شر آن خلاص شويد. در اينجا پنج مورد وجود دارد كه مي تواند باعث حمله سرگيجه براي شروع شما شود.

حركات سريع شامل سر شما
همه لحظاتي را تجربه كرده‌اند كه احساس عدم تعادل و سرگيجه داشته‌اند، يا از حركت خيلي سريع و توقف ناگهاني يا به دليل افت ناگهاني ارتفاع به دليل سواري در وسايل نقليه، شيرجه رفتن از ارتفاع زياد يا سوار شدن بر ترن هوايي. همه اينها نمونه هاي عالي از چيزهايي هستند كه مي توانند تعادل را در سر شما كه در آن تعادل شما حفظ مي شود، مختل كنند.

سردرد و ميگرن مي تواند فلج شود
سردرد يكي ديگر از عواملي است كه بايد از آن آگاه باشيد. سردرد نه تنها به دليل تپش مداوم و درد احساس وحشتناكي به شما مي دهد، بلكه اگر به عنوان اثر باقي مانده از اين علائم بيش از حد شديد شود، مي توانيد سرگيجه نيز ايجاد كنيد. شدت، ثبات در طول زمان، يا سطح درد مي تواند باعث حمله سرگيجه شود، بنابراين زماني كه در زير آب و هوا با سردرد احساس مي كنيد، اين را در نظر داشته باشيد.

عفونت گوش داخلي شما را از بين مي برد
وقتي دچار عفونت گوش داخلي، به نام لابيرنتيت هستيد، احساس مي‌كنيد كه گوش‌هايتان پر شده است و حتي ممكن است شنوايي شما مختل شود. اين را با هر دو گوش آلوده كنيد، و مي توانيد احساس كنيد زير آب هستيد يا به دليل كاهش شنوايي درك بسيار ضعيفي داريد كه مي تواند باعث سرگيجه شود. گاهي اوقات آلرژي مي تواند باعث ايجاد مشكلاتي در گوش داخلي شود، بنابراين يك قرار ملاقات با كلينيك آلرژي محلي خود تعيين كنيد. كلينيك آلرژي در هيوستون مكاني عالي است كه روزانه به بيماران مبتلا به اين مشكلات كمك مي كند.

سرگيجه از مسائل عصبي
همانند عفونت هاي گوش داخلي، اعصاب داخل گوش كه به شنوايي شما كمك مي كنند ممكن است تحريك شده و منجر به عدم تعادل شود. اعصاب داخل گوش شما پيام هايي را به مغز شما منتقل مي كند كه تعادل شما را با شنوايي شما كنترل مي كند. وقتي مشكل گوش داريد، تقريباً هميشه نوعي سرگيجه داريد كه بسته به شدت مشكل مي‌تواند بيايد و برود يا براي مدت طولاني باقي بماند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۶:۰۳ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

سرگيجه مي تواند باعث تحريك، ايجاد يا تشديد اختلالات اضطرابي شود


اگر به طور مرتب سرگيجه را تجربه مي كنيد، يا به دليل يك وضعيت سلامتي مانند فشار خون پايين، كم خوني يا اختلال دهليزي مانند سرگيجه موضعي حمله اي (BPPV)، لابيرنتيت يا نوريت دهليزي (همچنين به عنوان اختلالات تعادل شناخته مي شود)، ممكن است اين كار را شروع كرده باشيد. احساس اضطراب به يكي از دلايل زير:

شما نگران زمين خوردن يا صدمه زدن به خود به دليل وضعيت سلامتي خود هستيد
شما نگران اين هستيد كه با افتادن يا غش كردن توجه خود را به خود جلب كنيد
شما نگران سلامتي خود و اتفاقاتي كه براي بدنتان مي افتد هستيد
اگر براي سرگيجه خود حمايت پزشكي دريافت نكرده ايد، به شدت توصيه مي شود كه اين كار را انجام دهيد. با درمان مناسب توسط پزشك، مي توانيد شروع به مديريت بهتر سرگيجه كنيد، علائم خود را كاهش دهيد و از تأثيرگذاري آن بر زندگي خود جلوگيري كنيد.

به خاطر داشته باشيد كه مي توانيد براي سلامت روان و همچنين سلامت جسمي خود به دنبال حمايت پزشكي باشيد. درمان اضطراب امروزه هم بسيار موثر و هم در دسترس است. با ارائه دهنده مراقبت هاي بهداشتي كه سرگيجه شما را درمان مي كند در مورد اضطراب خود نيز صحبت كنيد، تا آنها بتوانند بهترين راه را تعيين كنند.

همچنين ممكن است بخواهيد از يك متخصص سلامت روان مانند Priory Group مشاوره و درمان بگيريد تا بتوانيد اقداماتي را براي مديريت اضطراب خود و بهبود كلي احساس خود انجام دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۳:۴۶ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

چند توصيه از روانشناسي نوجوان دختر به والدين


هرگز دختر نوجوانتان را با ديگران به ويژه همسالانش مقايسه نكنيد. او را به خاطر نقاط ضعفش سرزنش و تحقير نكنيد. سعي كنيد او را با تمام نقاط قوت و ضعفش بپذيريد و استعدادها و توانمنديهايش را تاييد كنيد.
اغلب والدين نگران حضور دختران نوجوانشان در جامعه هستند. لازم است نحوه مواجهه با مشكلات جامعه را به او ياد دهيد و دورادور حواستان به او باشد؛ اما محدودش نكنيد. او به عنوان يك انسان كه در اول مسير هويت‌يابي و استقلال است، نياز دارد در جامعه فعال باشد و با دوستانش معاشرت كند. محدوديتهاي بيش از حد باعث سركشي و يا دروغگويي او مي‌شود.
بعضي از والدين فكر مي‌كنند حمايت از فرزند نوجوان به اين معني است كه همه مسئوليتها را خودشان به عهده بگيرند تا او فقط درس بخواند و از تفريحاتش لذت ببرد. او دارد بزرگ مي‌شود و به زودي بايد مسئوليتهايي را در جامعه و زندگي مشترك به عهده بگيرد. وظايفي را درحد توانش به او بسپاريد و آنها را از او مطالبه كنيد. تا جايي كه مشكلات جدي برايش به وجود نمي‌آيد، اجازه دهيد با نتايج عدم مسئوليت‌پذيري خود مواجه شود.
روانشناسي نوجوان دختر توصيه مي‌كند محيط خانه براي دختر نوجوان امن باشد تا او بتواند به راحتي درمورد مشكلاتش با اعضاي خانواده به‌ويژه والدين صحبت كند.
نيازهاي مالي يك نوجوان با كودك متفاوت است. اگر شرايط مالي خانواده اجازه مي‌دهد، براي رفع نيازهاي معقولش، تامين شود. به او تاكيد كنيد كه بايد بتواند وضعيت مالي خود را مديريت كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۷:۴۸ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

تشخيص فيبروئيد

 

اگر رحم شما بزرگ شده يا شكل نامنظمي داشته باشد، ممكن است پزشك يا ساير ارائه دهندگان مراقبت هاي بهداشتي به فيبروم مشكوك شوند. آنها از شما در مورد علائم شما مي پرسند و معاينه شكم و لگن را براي احساس توده انجام مي دهند. سونوگرافي لگن مي تواند وجود فيبروم را تاييد كند. اين اغلب با قرار دادن يك پروب در داخل واژن انجام مي شود. سونوگرافي از امواج صوتي براي ايجاد تصويري از رحم استفاده مي كند.

درمان فيبروم

اگر فيبروم‌هاي شما علائم آزاردهنده‌اي ايجاد نمي‌كنند، مي‌توانيد درمان را انتخاب نكنيد. اگر علائمي داريد، گزينه هاي شما شامل دارو يا درمان جراحي است. بهترين درمان بستگي به اين دارد كه كدام علامت (علائم) بيشتر براي شما آزاردهنده است. اندازه، تعداد و محل فيبروم ها، و همچنين اينكه آيا ممكن است بخواهيد در آينده باردار شويد يا نه، در اكثر تصميمات درماني موثر است.

داروها براي علائم فيبروم  -  هدف اكثر داروها كاهش خونريزي شديد قاعدگي است كه در افراد مبتلا به فيبروم رايج است. تعداد كمي نيز فيبروم را كوچك مي كنند و برخي بر كاهش درد يا اصلاح كم خوني تمركز دارند. داروها اغلب قبل از درمان هاي جراحي توصيه مي شوند.

آهن و ويتامين ها  -  اگر كم خوني داريد، پزشك احتمالا تركيبي از مكمل هاي آهن و يك مولتي ويتامين (كه به بدن شما كمك مي كند تا به طور موثر از آهن استفاده كند) را توصيه مي كند. اگر فكر مي كنيد ممكن است كمبود آهن داشته باشيد، قبل از مصرف هر گونه مكمل با پزشك خود صحبت كنيد. آنها مي توانند آزمايش خون را براي تأييد نياز به آهن اضافي و اطمينان از دريافت دوز مناسب تجويز كنند. (به "آموزش به بيمار: كم خوني ناشي از آهن كم در بزرگسالان (فراتر از اصول اوليه)" مراجعه كنيد .)

داروهاي ضد التهابي غيراستروئيدي (NSAIDs)  -  داروهاي ضد التهابي غيراستروئيدي (NSAIDs)، مانند ايبوپروفن (نام هاي تجاري نمونه: Advil، Motrin) و ناپروكسن (نام هاي تجاري نمونه: Aleve، Naprosyn)، مي توانند به كاهش دردهاي قاعدگي و كاهش قاعدگي كمك كنند. در برخي موارد جريان دارد.

NSAID ها گران نيستند، عوارض جانبي كمي دارند و درد را كاهش مي دهند و فقط بايد در طول دوره قاعدگي مصرف كنيد. شما مي توانيد NSAID ها را در تركيب با هر يك از داروهاي ديگر كه در اينجا بحث شده است مصرف كنيد. با اين حال، NSAID ها مانند اكثر داروها خونريزي را كاهش نمي دهند.

اگر NSAID هاي بدون نسخه درد شما را تسكين نمي دهند، داروهاي مشابه ديگري نيز با نسخه در دسترس هستند كه ممكن است مفيد باشند.

كنترل بارداري هورموني  –  روش هاي هورموني كنترل بارداري شامل قرص، چسب پوستي، حلقه واژن، شات، IUD هورموني و كاشت است. اين روش ها خونريزي، گرفتگي و درد را در طول دوره قاعدگي كاهش مي دهد و مي تواند كم خوني را اصلاح كند. پس از شروع مصرف داروهاي ضد بارداري هورموني، ممكن است سه ماه طول بكشد تا خونريزي بهبود يابد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۵:۵۹ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

جراحي براي تنگي كانال نخاعي


تنگي كانال نخاعي يك مشكل شايع در پيري ستون فقرات است. تنگي به معناي تنگ شدن فضاي اطراف نخاع است. برآمدگي ديسك‌ها و رشد بيش از حد استخوان‌ها و رباط‌ها همگي مي‌توانند به باريك شدن كمك كنند، كه به اعصاب فشار مي‌آورد و باعث درد مي‌شود. در برخي موارد، همجوشي مي تواند بخشي از راه حل باشد.

در اينجا علائم تنگي وجود دارد:

درد هنگام ايستادن كه با نشستن بهتر مي شود
دردي كه وقتي به عقب خم مي‌شويد بدتر مي‌شود اما وقتي به جلو خم مي‌شويد كاهش مي‌يابد
درد در كشاله ران، باسن، و بالاي ران، اما درد در پشت پاها منتشر نمي شود.
اگر اقدامات محافظه كارانه مانند مسكن ها و فيزيوتراپي درد را كنترل نمي كند و بر توانايي شما براي دور زدن تأثير مي گذارد، جراحي ممكن است ارزش بررسي را داشته باشد.

رايج ترين روش براي تنگي، لامينكتومي نام دارد كه شامل برداشتن صفحه استخواني (لامينا) پشت مهره است. اين كار فضاي بيشتري را براي اعصاب نخاعي باز مي كند. دكتر اطلس مي‌گويد: «اين يك روش ساده‌تر است كه به همان اندازه مؤثر است، اما ايمن‌تر از فيوژن است و ۸۰ تا ۹۰ درصد درد را تسكين مي‌دهد».

بدون لغزش؟ بدون فيوژن
فقط در صورتي كه مهره نسبت به همسايه خود به سمت جلو ليز خورده باشد، براي تنگي نخاعي فيوژن بايد در نظر گرفته شود، وضعيتي به نام اسپونديلوليستزيس. دكتر اطلس مي گويد: «اگر نمي توانيد آن را در عكس برداري با اشعه ايكس ببينيد و دچار تنگي نخاع هستيد، بايد لامينكتومي كنيد. "اگر پزشك شما فيوژن را توصيه مي كند، حتي اگر شما اسپونديلوليستزيز نداريد، نظر دوم را دريافت كنيد."

به خصوص در مورد همجوشي هاي "پيچيده" كه شامل اتصال بيش از دو مهره به سخت افزار است، مراقب باشيد. اينها خطرات اين روش را افزايش مي دهد. دكتر اطلس مي گويد در افراد مسن كه به جاي لامينكتومي ساده، فيوژن پيچيده دارند، خطر مرگ از حدود دو يا سه مرگ به ازاي هر 1000 عمل به 10 تا 20 مرگ در هر 1000 افزايش مي يابد. اين يك جهش قابل توجه است.

مانند هر روش جراحي، همجوشي ستون فقرات با خطرات و همچنين مزاياي بالقوه همراه است. به جاي انداختن تاس با جراحي "آخرين راه حل"، مطمئن شويد كه علت درد چيست و آيا فيوژن گزينه معقولي است يا خير.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۷:۱۷ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

پزشكان چگونه افتادگي رحم را درمان مي كنند؟


گزينه هاي غير جراحي و جراحي براي درمان افتادگي رحم وجود دارد.

گزينه هاي غير جراحي شامل انجام تمرينات كگل براي تقويت عضلات كف لگن و استفاده از پساري واژن است. پساري وسيله اي لاستيكي يا پلاستيكي است كه براي حمايت از رحم در دهانه رحم قرار داده مي شود. پساري بايد به طور مرتب برداشته و تميز شود.

گزينه هاي جراحي به سن بيمار و تمايل به عملكرد جنسي در آينده بستگي دارد. آنها همچنين به روش هايي تقسيم مي شوند كه رحم را حفظ مي كنند يا رحم را خارج مي كنند (هيستركتومي). هيستركتومي به تنهايي ضعف رباط ها را اصلاح نمي كند.

روش هايي مانند تعليق رباط uterosacral و sacrocolpopexy براي بهبود و بازگرداندن حمايت از رباط هاي ضعيف لگن طراحي شده اند. مشاوره با متخصص الزامي است.

چگونه از افتادگي رحم جلوگيري كنيم؟
افتادگي رحم ممكن است به طور كامل قابل پيشگيري نباشد، اما برخي تغييرات در سبك زندگي مي تواند تا حد زيادي به كاهش خطر كمك كند. اينها شامل انجام تمرينات كگل، حفظ وزن بدن سالم، ورزش منظم و اجتناب از وزنه هاي سنگين است. ترك سيگار و تغيير رژيم غذايي سالم و غني از فيبر نيز مهم است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۴:۵۰ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

درمان جراحي


هنگامي كه علائم مربوط به دژنراسيون ديسك با درمان محافظه كارانه بهبود نمي يابد يا اگر علائم عصبي پيشرفت كند، ممكن است جراحي توصيه شود. هدف از جراحي كاهش فشار روي اعصاب و تثبيت ديسك(هاي) تحليل رفته است. متخصصان ستون فقرات ما در استفاده از تكنيك‌هاي كم تهاجمي كه شامل روش‌هاي ناوبري و روباتيك پيشرفته است، مهارت دارند كه منجر به بهبودي سريع‌تر، ناراحتي كمتر و بستري شدن كوتاه‌تر در بيمارستان مي‌شود.

گزينه هاي درماني عبارتند از: 

لامينكتومي : برداشتن قطعات استخوان و بافت نرم در صورت وجود تنگي نخاعي يا فشردگي قابل توجه عصب. بسته به عوامل خاصي، اين ممكن است به عنوان يك روش كم تهاجمي يا يك روش باز انجام شود. براي موارد شديدتر كه در آن فشار عصبي قابل توجهي وجود دارد، لامينكتومي ممكن است با فيوژن ستون فقرات تركيب شود. 
فيوژن ستون فقرات : روشي كه حركت در بخش آسيب ديده ستون فقرات را با اتصال دائمي دو يا چند مهره با استفاده از پيچ و ميله براي تثبيت ستون فقرات كاهش مي دهد. پيوند استخوان نيز معمولاً با استفاده از استخوان اضافي براي پر كردن شكاف‌هاي بين مهره‌ها و تحريك روند بهبودي انجام مي‌شود. 
L5-S1 Anterior Lumbar Interbody Fusion : روشي كه در قسمت تحتاني ستون فقرات انجام مي شود (معمولاً L4-L5 يا L5-S1) كه در آن ديسك برداشته مي شود و يك قفس / همجوشي بين بدن بين ديسك ها قرار مي گيرد تا به بازيابي ارتفاع ديسك كمك كند و به طور غيرمستقيم از فشار خارج شود. عصب(هاي) آسيب ديده اين روش از طريق شكم در مقابل پشت انجام مي شود و در نتيجه يك برش كوچكتر و بهبود سريعتر ايجاد مي شود.
با ما تماس بگيريد
شما در شرف گرفتن يك تصميم مهم هستيد و ما مي خواهيم به شما كمك كنيم تصميم خوبي بگيريد. كاركنان ما خوشحال خواهند شد كه در مورد گزينه هاي شما و نحوه كمك ما با شما صحبت كنند. لطفا براي اطلاعات بيشتر به صفحه قرار ملاقات ما مراجعه كنيد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۶:۰۲ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

خودياري براي مشكلات ديسك


با گذشت زمان، اكثر بيرون زدگي هاي ديسك خود را بهبود مي بخشند و اندازه آنها كاهش مي يابد. استراتژي‌هاي خود-مديريتي مداوم ممكن است به كاهش خطر مشكلات بعدي ديسك در آينده كمك كند. توسط پزشك يا متخصص بهداشت خود هدايت شويد، اما پيشنهادات كلي عبارتند از:

سعي كنيد از سبك زندگي بي تحرك اجتناب كنيد
از بلند كردن اجسام خيلي سنگين براي شما خودداري كنيد
به ياد داشته باشيد كه حركاتي مانند خم شدن و پيچش (به خصوص همزمان) مي تواند فشار يا بار روي ديسك ها را افزايش دهد.
اگر متوجه شديد كه وضعيت‌هاي خاصي باعث درد شما مي‌شوند، ممكن است لازم باشد به مسائل مربوط به وضعيت بدن خود در هنگام نشستن، ايستادن و راه رفتن توجه كنيد.
سعي كنيد آمادگي جسماني كلي را حفظ كنيد. اين به معناي فعال ماندن از نظر بدني و حفظ سطح خوبي از قدرت عضلاني در بازوها، پاها و تنه است. ورزش منظم براي بهبود انعطاف پذيري مي تواند تحرك را بهبود بخشد و به كاهش تنش عضلاني و كمردرد كمك كند
يك برنامه تمرينات تقويت كننده كمر انجام دهيد
انجام پيلاتس ، پياده روي منظم، يا انجام تاي چي يا يوگا ممكن است به بهبود قدرت و انعطاف پذيري در افراد مبتلا به مشكلات كمر كمك كند. بنابراين، تمريني را پيدا كنيد كه از آن لذت مي بريد و مي توانيد به طور منظم انجام دهيد.
ساير علل كمردرد
دلايل ديگري براي كمردرد وجود دارد، بنابراين اگر درد شديد، مداوم يا در طول شب ادامه داشت به پزشك مراجعه كنيد. دلايل ديگر كمردرد عبارتند از:

درد عضلاني - اين شايع است و معمولاً به پاها گسترش نمي يابد. به احتمال زياد خود به خود و بدون نياز به درمان خاصي برطرف مي شود
شكستگي - بيشتر در موارد زير رخ مي دهد:افراد مسن تر
افراد مبتلا به پوكي استخوان
افرادي كه داروهايي مصرف مي كنند كه باعث تحليل استخوان مي شوند (مانند استروئيدها، داروهاي ضد تشنج يا صرع ).
شكستگي ها همچنين ممكن است پس از آسيب مستقيم يا ضربه به كمر (به عنوان مثال، به دليل تصادف با وسيله نقليه موتوري) رخ دهد.

سرطان – برخي از سرطان ها مي توانند باعث كمردرد شوند. اگر داريد به پزشك مراجعه كنيد:درد شديد
درد مداوم
درد شبانه
كاهش وزن يا اشتهاي غيرمنتظره
سابقه تشخيص سرطان در قسمت ديگري از بدن شما
هر علائم ديگري كه شما را نگران مي كند
عفونت - ممكن است پس از اعمال تهاجمي (مانند جراحي يا كارهاي دندانپزشكي) رخ دهد. همچنين ممكن است در افرادي كه سيستم ايمني آنها سركوب شده است يا داروهاي غيرقانوني تزريق مي كنند نيز ايجاد شود. علائمي كه بايد به سرعت توسط پزشك ارزيابي شوند عبارتند از:درد شديد
درد شبانه
تب ها
عرق مي كند
خستگي
كاهش وزن و اشتهاي غيرمنتظره


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۰:۴۷ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)

خطرات برنامه ريزي سزارين به دلايل غير پزشكي چيست؟

 

برنامه ريزي براي سزارين ممكن است براي شما و كودكتان مشكلاتي ايجاد كند زيرا ممكن است تاريخ زايمان شما دقيقاً مناسب نباشد. گاهي اوقات تشخيص دقيق زمان بارداري دشوار است. اگر براي سزارين برنامه ريزي كرده ايد و تاريخ زايمان شما يك يا 2 هفته است، ممكن است كودك شما خيلي زود به دنيا بيايد. نوزاداني كه زود به دنيا مي‌آيند (به نام نوزادان نارس ) ممكن است در هنگام تولد و در اواخر زندگي مشكلات سلامتي بيشتري نسبت به نوزاداني كه به موقع متولد مي‌شوند، داشته باشند. به همين دليل مهم است كه حداقل تا 39 هفته براي سزارين برنامه ريزي شده صبر كنيد.

اگر بارداري شما سالم است، بهتر است اجازه دهيد زايمان خود به خود شروع شود. اگر پزشك در مورد برنامه ريزي سزارين با شما صحبت مي كند، بپرسيد كه آيا مي توانيد حداقل تا 39 هفته صبر كنيد تا فرزند خود را به دنيا بياوريد. اين به ريه‌ها و مغز كودك شما تمام زمان لازم را مي‌دهد تا قبل از تولد به طور كامل رشد كنند.

اگر مشكلاتي در بارداري يا سلامت كودك شما وجود داشته باشد، ممكن است لازم باشد نوزاد خود را زودتر از هفته 39 به دنيا بياوريد. در اين موارد، پزشك شما ممكن است زايمان زودرس را توصيه كند، زيرا مزاياي آن بيشتر از خطرات است. انجام سزارين قبل از هفته 39 بارداري تنها در صورتي توصيه مي شود كه مشكلات سلامتي وجود داشته باشد كه بر شما و جنين شما تأثير بگذارد.

اگر ارائه دهنده شما برنامه ريزي سزارين را توصيه مي كند، اين سوالات را بپرسيد:

چرا بايد سزارين كنم؟
آيا براي سلامتي من مشكلي وجود دارد يا سلامت كودكم باعث مي شود تا قبل از 39 هفتگي بچه ام را به دنيا بياورم؟ آيا مي توانم منتظر بمانم تا فرزندم به هفته 39 نزديك شود؟
سزارين چه مشكلاتي مي تواند براي من و كودكم ايجاد كند؟
بهبودي من چگونه خواهد بود؟
آيا مي توانم در بارداري هاي بعدي زايمان طبيعي داشته باشم؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۳:۳۹ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)