پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

چند توصیه از روانشناسی نوجوان دختر به والدین


هرگز دختر نوجوانتان را با دیگران به ویژه همسالانش مقایسه نکنید. او را به خاطر نقاط ضعفش سرزنش و تحقیر نکنید. سعی کنید او را با تمام نقاط قوت و ضعفش بپذیرید و استعدادها و توانمندیهایش را تایید کنید.
اغلب والدین نگران حضور دختران نوجوانشان در جامعه هستند. لازم است نحوه مواجهه با مشکلات جامعه را به او یاد دهید و دورادور حواستان به او باشد؛ اما محدودش نکنید. او به عنوان یک انسان که در اول مسیر هویت‌یابی و استقلال است، نیاز دارد در جامعه فعال باشد و با دوستانش معاشرت کند. محدودیتهای بیش از حد باعث سرکشی و یا دروغگویی او می‌شود.
بعضی از والدین فکر می‌کنند حمایت از فرزند نوجوان به این معنی است که همه مسئولیتها را خودشان به عهده بگیرند تا او فقط درس بخواند و از تفریحاتش لذت ببرد. او دارد بزرگ می‌شود و به زودی باید مسئولیتهایی را در جامعه و زندگی مشترک به عهده بگیرد. وظایفی را درحد توانش به او بسپارید و آنها را از او مطالبه کنید. تا جایی که مشکلات جدی برایش به وجود نمی‌آید، اجازه دهید با نتایج عدم مسئولیت‌پذیری خود مواجه شود.
روانشناسی نوجوان دختر توصیه می‌کند محیط خانه برای دختر نوجوان امن باشد تا او بتواند به راحتی درمورد مشکلاتش با اعضای خانواده به‌ویژه والدین صحبت کند.
نیازهای مالی یک نوجوان با کودک متفاوت است. اگر شرایط مالی خانواده اجازه می‌دهد، برای رفع نیازهای معقولش، تامین شود. به او تاکید کنید که باید بتواند وضعیت مالی خود را مدیریت کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۷:۴۸ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)