پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

چگونه سیگار بر دندان های شما تأثیر می گذارد

همه می دانند که سیگار سلامتی شما را مختل می کند. در حالی که دندان‌های شما ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام بررسی مضرات سیگار به آن فکر می‌کنید، اما هر نوع مصرف تنباکو می‌تواند آسیب جدی به دهان شما وارد کند..برای ارتباط با بهترین دکتر ایمپلنت دندان در تهران اینجا کلیک کنید

واقعیت این است که ترک سیگار و استعمال دخانیات دشوار است. حتی اگر قبلاً تلاش کرده باشید، احتمال زیادی وجود دارد که به آن پایبند نباشید. این بدان معناست که با ادامه استفاده از تنباکو به لبخند خود آسیب بیشتری وارد می کنید.

متأسفانه، هر چه مدت طولانی تری به سیگار کشیدن ادامه دهید، احتمال آسیب بیشتری خواهید داشت. این بدان معنا نیست که هیچ راهی برای جلوگیری از آسیب و حتی معکوس کردن برخی از تأثیرات تنباکو بر دهان شما وجود ندارد.

از این راهنما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه تنباکو می تواند به دندان ها و دهان شما آسیب برساند و همچنین چگونه می توانید نقش خود را برای پایان دادن به این آسیب انجام دهید، استفاده کنید.

تغییر رنگ دندان
اکثر مردم می دانند که سیگار کشیدن می تواند سفیدهای مرواریدی شما را با عجله به سفیدهای نه چندان سفید تبدیل کند. استفاده منظم از تنباکو، حتی اگر یک بسته در روز سیگار نمی کشید، می تواند دندان های سفید را به دندان هایی زرد یا قهوه ای تبدیل کند.

هر چه بیشتر سیگار بکشید، احتمال اینکه به سرعت متوجه تغییر رنگ دندان شوید، بیشتر می شود. میزان سیگار کشیدن شما نیز در تغییر رنگ دندان های شما و همچنین مدت زمانی که سیگار می کشید یا محصولات تنباکو مصرف می کنید، نقش دارد. DHA مدیسون در تجربه سفید کردن دندان شما نقش دارد   .

یک جستجوی سریع تصویر در گوگل می تواند تاثیر واقعی سیگار کشیدن و استفاده از تنباکو را در مورد تغییر رنگ به شما نشان دهد.

پوسیدگی دندان
تنباکو و دود تنباکو می تواند آسیب جدی به دهان شما وارد کند، اما بیشتر مردم به سرطان دهان و مشکلات لثه فکر می کنند. در حالی که این موارد را نباید نادیده گرفت، بسیاری از مردم سیگار کشیدن و مصرف تنباکو را با نوعی پوسیدگی دندان که دندانپزشکان اغلب در بیماران خود مشاهده می کنند مرتبط نمی دانند.

حفره‌های بزرگی  که در اطراف خط لثه وجود دارد می‌تواند منجر به عفونت و دندان‌های ضعیف شود که می‌تواند باعث خرابی جاده شود. دندان های شکسته  نیاز به ترمیم دارند که می تواند پرهزینه و در بسیاری از موارد دردناک باشد.

بیماری پریودنتال
بیماری پریودنتال، که گاهی اوقات به سادگی به عنوان  بیماری لثه شناخته می شود ، اساساً یک عفونت باکتریایی است که در دهان شما ایجاد می شود. با گذشت زمان، این عفونت لثه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

در ابتدا، بیماری پریودنتال به احتمال زیاد تنها زمانی آشکار می شود که خونریزی لثه، دهان به طور کلی دردناک و لثه های قرمز که به راحتی تحریک می شوند، آشکار می شود. در برخی موارد، بیماری پریودنتال همچنین می تواند به صورت لثه هایی که به نظر می رسد در حال عقب نشینی هستند ظاهر شود.

در حالی که مراحل اولیه بیماری پریودنتال اغلب با مراجعه به دندانپزشک قابل برگشت است، سیگار کشیدن و استفاده طولانی مدت از تنباکو می تواند منجر به بدتر شدن مشکل شود.

آسیب استخوان
اگر بیماری پریودنتال برای مدت طولانی تبخیر شود، عفونت می تواند به بافت و استخوان گسترش یابد و سپس ضعیف تر شود. با گذشت زمان، اگر بیماری پریودنتال درمان نشود و عفونت هرگز درمان نشود، آسیب استخوانی ممکن است رخ دهد.

در موارد شدید، بیماری پریودنتال می تواند آنقدر بد شود که مداخله جراحی برای مقابله با استخوان آسیب دیده ضروری است.  گاهی اوقات در این موارد پیوند استخوان و جراحی ترمیمی مورد نیاز است.

از دست دادن دندان
هنگامی که بیماری پریودنتال در دهان شما نفوذ می کند، از دست دادن دندان معمولاً خیلی عقب نیست. این به این دلیل است که با ضعیف‌تر شدن لثه‌ها، کمتر روی دندان‌ها نگه می‌دارند. DHA مدیسون می‌تواند با  کشیدن دندان ساده  که به درستی انجام می‌شود، به آسان‌تر شدن از دست دادن دندان کمک کند.

در مواردی که بیماری پریودنتال وجود دارد، معمولاً میزان پوسیدگی ناشی از عفونت نیز بیشتر است.

به دنبال کمک دندانپزشکی
مهم نیست که دندان های شما در حال حاضر به چه شکلی هستند، بسیاری از  مشکلات مربوط به سیگار کشیدن و مصرف دخانیات  را می توان برطرف کرد یا متوقف کرد. در بسیاری از موارد، تغییر رنگ را می توان با روش های تمیز کردن، پرداخت و سفید کردن رفع کرد. پوسیدگی را می توان با پر کردن، کانال های ریشه و حتی تاج درمان کرد، و بیماری پریودنتال اغلب از طریق تمیز کردن عمیق قابل برگشت است، که گاهی اوقات به عنوان جرم گیری و صاف کردن ریشه از آن یاد می شود.

اگر دندان‌هایتان را از دست داده‌اید یا نزدیک به انجام آن هستید، دندانپزشکتان ممکن است بتواند به شما کمک کند تا آنها را نجات دهید و با شما برای ایجاد راه‌حلی همکاری کند که به شما امکان می‌دهد لبخند خود را دوباره با افتخار نشان دهید.

ترک سیگار ممکن است دشوار باشد، اما وقتی به آنجا رسیدید، خوشحال خواهید شد. دلیلی وجود ندارد که لبخند خود را پنهان کنید فقط به این دلیل که در گذشته سیگار کشیده اید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۶:۰۱ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)