پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

همه چیز در مورد پر کردن

پر کردن دندان برای پر کردن حفره (حفره ای که در دندان شما ایجاد شده است) یا آسیب های دیگر مانند دندان خرد شده استفاده می شود.

بدون درمان، حفره یا دندان شکسته می تواند منجر به دندان درد ، بوی بد دهان ، عفونت و حتی شکستگی یا از دست دادن دندان شما شود.

حفره ها با گذشت زمان بزرگتر می شوند، بنابراین هر چه زودتر دیده شوند و پر شوند، احتمال اینکه بعداً دچار مشکل شوید، کمتر می شود. به همین دلیل است که معاینات منظم  مهم است.

رایج ترین نوع پرکردن پرکننده های آمالگام هستند. برای نواحی قابل مشاهده تر از دهان، دندانپزشک شما ممکن است پرکردگی های کامپوزیتی را توصیه کند که بیشتر با رنگ دندان شما مطابقت دارد.
 

دلایل نیاز به پر کردن دندان
 
فرسایش اسیدی

پوشش محافظ مینای دندان شما می‌تواند توسط اسیدهای موجود در برخی غذاها و نوشیدنی‌ها یا برخی از شرایط پزشکی مانند رفلاکس یا فتق قطع شود.
پوسیدگی دندان

شایع ترین دلیل برای پر کردن دندان، پوسیدگی دندان است - جایی که به ساختار دندان آسیب وارد می شود. زمانی اتفاق می افتد که پلاک (لایه چسبنده باکتری روی دندان ها) از نشاسته و قند موجود در غذا برای ساخت اسید استفاده کند که مینای دندان (پوشش سخت محافظ روی دندان ها) را حل می کند. این باعث ایجاد سوراخ های ریزی در دندان ها می شود که سپس بزرگتر می شوند.
براده برداری

ممکن است به عنوان بخشی از آسیب یا پس از خوردن چیزی بسیار سفت، دندان شکسته یا شکسته داشته باشید. این می تواند قسمت های داخلی دندان را در معرض دید قرار دهد و به مرور زمان منجر به فرسایش شود.
دندان های فرسوده

اگر خیلی تهاجمی مسواک بزنید یا دندان قروچه کنید ممکن است دندان های شما فرسوده شوند.

 

دکتر فرزانه فرخ نژاد


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۷:۱۴ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)