پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

اضطراب چیست؟


اضطراب احساس ترس، ترس و ناراحتی است. ممکن است باعث تعریق، احساس بی قراری و تنش و ضربان قلب سریع شود. این می تواند یک واکنش طبیعی به استرس باشد. به عنوان مثال، ممکن است هنگام مواجهه با یک مشکل دشوار در محل کار، قبل از شرکت در آزمون یا قبل از گرفتن یک تصمیم مهم، احساس اضطراب کنید. می تواند به شما در مقابله کمک کند. اضطراب ممکن است به شما انرژی بدهد یا به تمرکز شما کمک کند. اما برای افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی، ترس موقتی نیست و می تواند بسیار زیاد باشد.

اختلالات اضطرابی چیست؟
اختلالات اضطرابی شرایطی هستند که در آن اضطرابی دارید که از بین نمی رود و به مرور زمان بدتر می شود. این علائم می تواند در فعالیت های روزانه مانند عملکرد شغلی، تکالیف مدرسه و روابط تداخل ایجاد کند.

انواع اختلالات اضطرابی کدامند؟
انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد، از جمله:

اختلال اضطراب فراگیر (GAD). افراد مبتلا به GAD نگران مسائل عادی مانند سلامتی، پول، کار و خانواده هستند. اما نگرانی آنها بیش از حد است و حداقل به مدت 6 ماه تقریباً هر روز آن را دارند.
اختلال پانیک . افراد مبتلا به اختلال پانیک دچار حملات پانیک می شوند. اینها دوره های ناگهانی و مکرر ترس شدید هستند که هیچ خطری وجود ندارد. حملات به سرعت شروع می شوند و می توانند چند دقیقه یا بیشتر طول بکشند.
فوبیاها _ افراد مبتلا به فوبیا ترس شدیدی از چیزی دارند که خطر واقعی کمی دارد یا اصلاً خطری ندارد. ترس آنها ممکن است در مورد عنکبوت ها، پرواز، رفتن به مکان های شلوغ یا قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی باشد (که به عنوان اضطراب اجتماعی شناخته می شود).
چه چیزی باعث اختلالات اضطرابی می شود؟
علت اضطراب ناشناخته است. عواملی مانند ژنتیک، بیولوژی و شیمی مغز، استرس و محیط شما ممکن است نقش داشته باشند.

چه کسانی در معرض خطر اختلالات اضطرابی هستند؟
عوامل خطر برای انواع مختلف اختلالات اضطرابی می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، GAD و فوبیا در زنان شایع تر است، اما اضطراب اجتماعی مردان و زنان را به یک اندازه تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از عوامل خطر عمومی برای همه انواع اختلالات اضطرابی وجود دارد، از جمله:

برخی از ویژگی های شخصیتی، مانند خجالتی بودن یا گوشه گیری هنگام قرار گرفتن در موقعیت های جدید یا ملاقات با افراد جدید
حوادث آسیب زا در اوایل کودکی یا بزرگسالی
سابقه خانوادگی اضطراب یا سایر اختلالات روانی
برخی از شرایط سلامت جسمانی، مانند مشکلات تیروئید یا آریتمی
علائم اختلالات اضطرابی چیست؟
انواع مختلف اختلالات اضطرابی می توانند علائم مختلفی داشته باشند. اما همه آنها ترکیبی از موارد زیر دارند:

افکار یا باورهای مضطرب که کنترل آنها سخت است. آنها به شما احساس بی قراری و تنش می دهند و در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می کنند. آنها از بین نمی روند و با گذشت زمان می توانند بدتر شوند.
علائم فیزیکی مانند تپش یا ضربان قلب سریع، درد و درد غیر قابل توضیح، سرگیجه و تنگی نفس
تغییرات در رفتار، مانند اجتناب از فعالیت های روزمره که قبلا انجام می دادید
استفاده از کافئین ، مواد دیگر و برخی داروها می تواند علائم شما را بدتر کند.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۳:۲۵ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)