پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

جراحی چاقوی گاما


اگر دارویی مصرف می کنید، به بیمارستان خود اطلاع دهید و آن را با خود بیاورید. اگر معمولاً مسکن مصرف می‌کنید، قبل از آمدن آن‌ها را مصرف کنید تا در طول عمل تا حد امکان راحت باشید.

قبل از استفاده از چاقوی گاما، باید هر گونه آرایش (از جمله لاک ناخن)، و همچنین گیره مو، لنزهای تماسی، عینک، دندان مصنوعی و هر گونه سوراخ کردن صورت یا گوش را پاک کنید.برای ارتباط با بهترین جراح تومور مغزی در تهران اینجا کلیک کنید

برای درمان چاقوی گاما دراز خواهید کشید. رادیوگرافی شما با ماسک یا فریم سر شما متناسب است. این کار سر شما را ثابت نگه می دارد و در مکان مناسب برای درمان قرار می گیرد، اما ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید.

تختی که روی آن قرار دارید به داخل دستگاه منتقل می شود و درمان شما آغاز می شود. رایانه ها به هدایت پرتوهای تشعشع به مکان مناسب کمک می کنند و همچنین ممکن است در طول درمان به موقعیت های مختلف منتقل شوید. شما چیزی را احساس نخواهید کرد و دستگاه معمولاً ساکت است.

اگرچه رادیوگرافی شما در اتاق همراه شما نخواهد بود، اما می توانید با آنها صحبت کنید و آنها را بشنوید و آنها نیز می توانند شما را ببینند. در صورت نیاز آنها در نزدیکی شما خواهند بود.

ممکن است درمان را یکجا انجام دهید یا ممکن است به بخش های کوچکتر تقسیم شود. در بیشتر موارد، درمان با چاقوی گاما بین 30 دقیقه تا سه ساعت طول می کشد. این بسته به شرایط فردی شما متفاوت خواهد بود. تیم مراقبت های بهداشتی به شما اطلاع می دهد که انتظار می رود درمان شما چقدر طول بکشد.

ممکن است وقتی درمان شما تمام شد صدای زنگ به صدا درآید و تخت به موقعیت اولیه خود برگردد. سپس می توانید بنشینید و ماسک یا چارچوب سر خود را بردارید. اگر قاب سر داشتید، ممکن است از جایی که پین ​​ها قرار داشتند کمی خونریزی داشته باشید، بنابراین ممکن است لازم باشد برای مدتی بانداژ بپوشید.
بعد از آن چه انتظاری باید داشت
پس از درمان، برای مدتی تحت نظر خواهید بود تا مطمئن شوید که احساس خوبی دارید. اگر بعد از جلسه درمان سردرد دارید یا احساس بیماری می کنید، به تیم بیمارستان خود اطلاع دهید. آنها می توانند به شما داروهایی بدهند تا این مشکل را کاهش دهید. ممکن است پزشک برای شما یک داروی استروئیدی تجویز کند تا بعد از عمل مصرف کنید. اینها می توانند به جلوگیری از تورم در اطراف ناحیه تحت درمان با اشعه کمک کنند.

شما باید بتوانید همان روزی که چاقوی گاما دارید به خانه بروید. وقتی برای رفتن به خانه آماده شدید، مطمئن شوید که کسی می تواند شما را ببرد.

چاقوی گاما شما را رادیواکتیو نمی کند، بنابراین می توانید پس از درمان در کنار افراد دیگر از جمله کودکان باشید.

پزشک شما یک قرار ملاقات بعدی ترتیب خواهد داد تا نحوه بهبودی شما و اینکه درمان چقدر خوب عمل کرده است را بررسی کند. بسته به اینکه درمان شما برای چه بوده است، ممکن است نیاز به انجام یک اسکن دیگر در قرار ملاقات بعدی داشته باشید.
بازیابی از چاقوی گاما
به محض اینکه احساس خوبی پیدا کردید، که معمولاً در روز بعد است، می توانید پس از درمان به روال معمول خود بازگردید.

ممکن است در اطراف ناحیه ای که قاب قرار داشت کمی خونریزی داشته باشید و ممکن است برای چند روز احساس حساسیت کنید. اگر سردرد دارید، می توانید از مسکن های بدون نسخه مانند پاراستامول و ایبوپروفن استفاده کنید. همیشه بروشور اطلاعات بیمار همراه با دارو را بخوانید. اگر سوالی دارید، از داروساز خود بخواهید تا راهنمایی کند.

گاهی اوقات ممکن است بعد از درمان واقعاً احساس خستگی و تخلیه انرژی کنید. برای برخی افراد، این می تواند روزها یا هفته ها ادامه داشته باشد. اگر این اتفاق افتاد، استراحت کافی داشته باشید، غذای سالم بخورید و در صورت نیاز از کسی بخواهید که در انجام کارهای روزمره به شما کمک کند.

برخی افراد متوجه می شوند که علائم تومور مغزی پس از درمان با چاقوی گاما بدتر می شود. این یک واکنش به خود درمان است و به این معنی نیست که تومور شما بدتر شده است - اگر نگران هستید با پزشک خود صحبت کنید.

اینکه چه زمانی می‌توانید دوباره رانندگی کنید بستگی به این دارد که برای چه کاری درمان با چاقوی گاما داشته‌اید. برای مثال، اگر خطر تشنج وجود دارد، ممکن است مجبور شوید رانندگی را متوقف کنید. از پزشک خود راهنمایی بخواهید و برای اطلاعات بیشتر وب سایت آژانس صدور گواهینامه رانندگی و خودرو (DVLA) را بررسی کنید.

اگر پس از انجام درمان هر گونه درد، تورم یا قرمزی داشتید یا هر گونه نگرانی دارید، با بیمارستان خود تماس بگیرید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۰:۱۹ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)