پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

در مورد سایر مداخلات برای ADHD چه می دانیم؟


در اینجا چیزی است که ما در مورد جایگزین های دارو می دانیم.

مداخلاتی که ممکن است مفید باشد:

رژیم غذایی سالم: کودکان به وعده های غذایی منظم و یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارند. این تغذیه خوب و بدون نیاز به مکمل های خاصی را فراهم می کند. حذف وعده های غذایی، به ویژه صبحانه، می تواند بر توجه تأثیر بگذارد. روز کودک خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید.
ورزش: ورزش باعث بهبود توجه و خلق و خو می شود. کودکان مبتلا به ADHD از وقفه های حرکتی در مدرسه و از ورزش مداوم روزانه سود می برند .  
خواب: خواب کم کیفیت یا کم خوابی می تواند بر توجه تأثیر بگذارد و باعث تحریک پذیری و بدخلقی شود. برای بهینه سازی خواب، عادات خواب کودک خود را با پزشک خود مرور کنید .
زمان کمتری با صفحه نمایش: حداقل 1 ساعت قبل از خواب از استفاده از صفحه نمایش خودداری کنید و همه صفحه ها را از اتاق خواب کودک خود دور نگه دارید. آنها با خواب تداخل می کنند و خواب ضعیف بر توجه تأثیر می گذارد. 
مداخلات بدون هیچ مدرکی که نشان دهد کمک می کند:

رژیم های غذایی خاص  ممکن است به گروه کوچکی از کودکانی که آلرژی دارند، حساسیت غذایی دارند یا از سردردهای میگرنی رنج می برند، کمک کند. با این حال، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد رژیم غذایی بدون شکر یا مواد افزودنی به توجه کمک می کند. اگر می خواهید سعی کنید رژیم غذایی کودک خود را تغییر دهید، آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید که این انتخاب درست است. پزشک شما همچنین نظارت خواهد کرد تا ببیند آیا رژیم جدید موثر است یا خیر.
مکمل‌های ویتامین: اکثر کودکانی که از یک رژیم غذایی متعادل سالم در آمریکای شمالی – از جمله کودکان مبتلا به ADHD – استفاده می‌کنند، نیازی به مکمل‌های ویتامین یا مواد معدنی ندارند. با این حال، برخی از کودکان با انتخاب های غذایی بسیار محدود ممکن است سطوح پایینی از برخی مواد مغذی، به ویژه آهن را تجربه کنند. با پزشک خود صحبت کنید. آنها یک تاریخچه رژیم غذایی می گیرند و ممکن است قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مکملی برای کودک شما مناسب است، آزمایش خون انجام دهند.
گیاهان  می توانند آرام بخش باشند، اما هیچ کدام به اثبات نرسیده اند که به علائم اصلی ADHD کمک کنند. از آنجایی که محصولات گیاهی نظارتی ندارند، تولیدکنندگان مجبور نیستند از قوانین خاصی در مورد ایمنی محصول پیروی کنند. از داروساز خود در مورد خلوص (چقدر قوی است)، ایمنی، و سمیت (آیا می تواند باعث آسیب شود) بپرسید.
بیوفیدبک  ادعا می کند که به افراد کمک می کند تا پاسخ های خود را کنترل کنند. این شامل تعهد بزرگی از کل خانواده است و بسیار گران است. با وجود بیش از 20 سال تحقیق (معمولاً شامل گروه های بسیار کوچکی از کودکان)، نتایج هنوز مشخص نیست. هنوز به عنوان یک درمان تجربی در نظر گرفته می شود.
سایر درمان‌هایی که هیچ مدرکی ندارند برای علائم ADHD موثر هستند:

آنتی اکسیدان ها
درمان کایروپراکتیک
هیپنوتیزم درمانی/هیپنوتیزم
هومیوپاتی (ترکیبی از عصاره های گیاهی، حیوانی یا معدنی به عنوان درمان)
بینایی درمانی، درمان چشمی وستیبولار، آموزش صدا
برخی از این درمان های اثبات نشده گران و احتمالاً مضر هستند. زمان و پول شما بهتر است صرف حمایت از فرزندتان به روش هایی شود که ثابت شده مفید هستند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۰:۱۷ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)