پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

درمان خانگی افتادگی واژن


برای اینکه یک محصول به یک دارو تبدیل شود و توسط پزشک تجویز شود، باید آزمایش های دقیقی را انجام داد تا عملکرد و ایمنی آن را اثبات کند. هیچ کرم تنگ کننده واژنی در نسخه های تجویزی وجود ندارد و هیچ آزمایش بالینیی که ثابت کند ایمن یا موثر هستند،به اثبات نرسیده است.

اگر چه برخی از زنان ممکن است واژن خود را پس از اعمال این کرم ها،تنگ تر احساس کنند، اما احتمالا بیشتر شبیه اثر یک دارونما است، یا ممکن است احساس اصطکاک بیشتری داشته باشد، زیرا مواد تشکیل دهنده کرم می تواند باعث خشک شدن موکوس موجود روی دیوارهای واژینال شود.

نوشته های مرتبط
 
هزینه ترمیم پرده بکارت

آذر 20, 1400
یکی از مواد تشکیل دهنده موجود در بسیاری از این کرم ها و ژل ها، منجکانی است، همچنین به عنوان oak gall شناخته می شود (که عنصر کلیدی در ژل تنگ کننده یV است)، که ادعا می شود واژن را سفت و خشک می کند.

خشک کردن واژن چیز خوبی نیست. کاهش روان بودن واژن می تواند منجر به مقاربت جنسی دردناک و حتی آسیب بافتی شود که می تواند خطر ابتلا به عفونت و التهاب را افزایش دهد.

 سخنرانی مری جین مینسین، استاد بالینی زنان و زایمانو علوم باروری در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل، گفت: “من به طور قطع میدانم هیچ کرمی که واژن شما را تنگ کند، وجود ندارد.”

پس خودتان تصمیم بگیرید!

عوارض جانبی کرم ها و ژل های تنگ کننده ی واژن چیست؟
در بسیاری از موارد، زنان از این کرم ها استفاده می کنند و هیچ اثر مثبت یا منفی ای را متوجه نمی شوند. با این حال، برای برخی از زنان،استفاده از کرم های تنگ کننده واژن می تواند باعث تحریک، عفونت یا واکنش آلرژیک به مواد تشکیل دهنده ی موجود در آن محصول شود.

کرم ها و ژل هایی که به عنوان قابض کار می کنند ، واژن را خشک می کنند و می توانند خطر سایش در بافت واژن را افزایش دهند. این سایش می تواند مقاربت جنسی را دردناک تر کرده،خطر ابتلا به STI و عفونت را افزایش دهد.

برخی از مارک های ژل تنگ کننده حاوی گلیسیرین هستند،همچنین ماده ای نیز در برخی از روان کننده ها یافت می شود. گلیسیرین از شکر مشتق شده است و اگر محصولاتی را که حاوی گلیسیرین هستند به واژن خود بزنید، می تواند در بدن تخمیر شود و به طور بالقوه؛ عوارض جانبی مانند عفونت های مخمری یا باکتریایی را ایجاد می کند.

اگر به شواهد بیشتری مبنی بر بد بودن ایده ی استفاده از ژل ها و کرم های تنگ کننده واژن نیاز دارید ، بررسی های آمازون را جستجو کنید.فقط با یک جستجوی سریع ، صدها مورد بررسی  one-star ، که از زنانی که هیچ اظاهری از اسیب نداشتند، تا زنانی که در نتیجه استفاده از محصولات لکه بینی دردناک ، عفونت های مخمر ، خارش و تحریک داشته اند،نشان داده می شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۴:۱۶ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)