پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

چه چیزی باعث اختلال سلوک می شود؟


علت دقیق اختلال سلوک مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که ترکیبی از عوامل بیولوژیکی، ژنتیکی، محیطی، روانی و اجتماعی در آن نقش دارند.برای مشاوره در مورد درمان بیش فعالی کودکان اینجا کلیک کنید

بیولوژیکی: برخی از مطالعات نشان می دهد که نقص یا آسیب به نواحی خاصی از مغز می تواند منجر به اختلالات رفتاری شود. اختلال سلوک با نواحی خاصی از مغز مرتبط است که در تنظیم رفتار، کنترل تکانه و احساسات نقش دارند. اگر مدارهای سلول عصبی در امتداد این نواحی مغز به درستی کار نکنند، علائم اختلال سلوک ممکن است رخ دهد . علاوه بر این، بسیاری از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک نیز دارای بیماری های روانی دیگری مانند اختلال نقص توجه/بیش فعالی (ADHD) ، اختلالات یادگیری، افسردگی ، سوء مصرف مواد یا اختلال اضطراب هستند که ممکن است در علائم اختلال سلوک نقش داشته باشد.
ژنتیک: بسیاری از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک دارای اعضای نزدیک خانواده با بیماری های روانی از جمله اختلالات خلقی ، اختلالات اضطرابی ، اختلالات مصرف مواد و اختلالات شخصیتی هستند. این نشان می دهد که آسیب پذیری در برابر اختلال سلوک ممکن است حداقل تا حدی به ارث برده شود.
محیطی: عواملی مانند زندگی خانوادگی ناکارآمد، سوء استفاده در دوران کودکی، تجربیات آسیب زا، سابقه خانوادگی سوء مصرف مواد، و انضباط ناسازگار توسط والدین ممکن است در ایجاد اختلال سلوک نقش داشته باشند.
روان‌شناختی : برخی از کارشناسان معتقدند که اختلالات سلوک می‌تواند منعکس‌کننده مشکلات آگاهی اخلاقی (به ویژه عدم احساس گناه و پشیمانی) و نقص در پردازش شناختی باشد.
اجتماعی: به نظر می رسد وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین و پذیرفته نشدن توسط همسالان خود از عوامل خطر برای ایجاد اختلال سلوک باشد.
اختلال سلوک چقدر شایع است؟
تخمین زده می شود که 2 تا 16 درصد از کودکان در ایالات متحده دارای اختلال سلوک هستند. در پسران شایع تر از دختران است و اغلب در اواخر دوران کودکی یا اوایل سال های نوجوانی رخ می دهد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۱:۴۲ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)