پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

روانشناسی کودک

روانشناسی کودک به والدین و معلمان کمک می کند تا کودکان را بهتر درک کنند و چگونه از آنها حمایت کنند.
5 حوزه اصلی تحت پوشش روانشناسی کودک وجود دارد:
 توسعه
نقاط عطف
رفتار - اخلاق
احساسات
اجتماعی شدن
آنچه 5 حوزه اساسی روانشناسی کودک می تواند به ما بیاموزد
 1. توسعه
 سه حوزه رشد کودک:
رشد فیزیکی به تغییرات فیزیکی بدن اشاره دارد. اینها معمولاً در یک توالی نسبتاً پایدار و قابل پیش بینی رخ می دهند. همچنین شامل کسب مهارت های خاصی مانند هماهنگی حرکتی درشت و حرکتی ظریف است.
شناختی یارشد فکری، به فرآیندهایی اشاره دارد که کودکان برای کسب دانش از آنها استفاده می کنند. این شامل زبان، اندیشه، استدلال و تخیل می شود.
رشد اجتماعی و عاطفی آنقدر به هم مرتبط هستند که اغلب با هم گروه بندی می شوند. یادگیری ارتباط با دیگران بخشی از رشد اجتماعی کودک است، در حالی که رشد عاطفی شامل احساسات و بیان احساسات است. اعتماد، ترس، اعتماد به نفس، غرور، دوستی و شوخ طبعی بخشی از رشد اجتماعی-عاطفی فرد است.
در حالی که ممکن است به منظور درک آسانتر به دسته‌هایی تقسیم شوند، حوزه‌های فیزیکی، شناختی و اجتماعی-عاطفی رشد کودک همه به‌طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. توسعه در یک حوزه می تواند به شدت بر آن در حوزه دیگر تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، نوشتن کلمات هم به مهارت های حرکتی ظریف و هم به مهارت های زبان شناختی نیاز دارد. علاوه بر حوزه های مختلف توسعه، تحقیقات نشان داده است که توسعه از الگوها یا اصول کلیدی پیروی می کند. درک این اصول تأثیر زیادی بر نحوه مراقبت، رفتار و مراقبت ما داشته استکودکان را آموزش دهیدامروز.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۵:۴۲ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)