پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

لمینت دندان کامپوزیت

 

لمینت کامپوزیتی که مستقیماً روی دندان قرار می گیرد از پلیمر (نوعی پلاستیک) همرنگ دندان ساخته شده است و معمولاً در مطب دندانپزشکی این ماده ابتدا به صورت خمیر در آمده و سپس روی دندان قرار داده می شود. توسط اشعه لیزر روی دندان ثابت می شود. .

در این نوع لمینت دندان در بیشتر مواقع نیازی به تراشیدن دندان نیست و کامپوزیت ها مستقیماً روی دندان قرار می گیرند و یک لایه محافظ روی مینای دندان وجود دارد.

 

 

تفاوت بین لمینت کامپوزیت و دندان چیست؟

اولین تفاوت لمینت کامپوزیت و دندان در جنس آنهاست، همانطور که گفته شد لمینت سرامیکی از چینی و کامپوزیت از پلیمر ساخته شده است که در ادامه برخی از تفاوت های لمینت و کامپوزیت را خواهید خواند.

لمینت در آزمایشگاه و کامپوزیت در مطب ساخته می شود.
قیمت لمینت دندان بیشتر از کامپوزیت است.
لمینت نسبت به کامپوزیت ثبات رنگ بیشتری دارد.
لمینت دندان های سرامیکی طولانی تر از کامپوزیت است.
در کامپوزیت نیاز به خلال دندان کمتر از لمینت است.
لمینیت دندان نیاز به بیهوشی دارد.
مدت زمان درمان لمینت سرامیکی بیشتر از کامپوزیت است.

 

 

 

مراحل لمینت دندان چیست؟

مراحل ساخت و اعمال لمینت مراحل مختلفی دارد که با توجه به تعداد دندان ها تشخیص دندانپزشک نوع لمینت درخواستی می تواند طولانی تر باشد، مراحل لمینت دندان به شرح زیر می باشد. انجام دادن.

 

بخش اول: قالب گیری

پس از مشاوره، عکاسی و رفع سایر مشکلات دندانی مانند پوسیدگی، اولین مرحله از فرآیند لمینت دندان قالب گیری است. در این جلسه دندانپزشک سطح دندان را با توجه به ضخامت لمینت برش می دهد تا سطح دندان صاف شود.

دندان ها طوری بریده می شوند که سطح دندان ها صاف باشد و مینای دندان آسیب نبیند. قبل از کشیدن دندان از بی حسی استفاده می شود تا بیمار دردی احساس نکند. پس از برش دندان، دندانپزشک دندان را قالب می زند و سپس قالب مورد نظر را به آزمایشگاه می فرستد.

معمولاً 2 تا 4 هفته طول می کشد تا لمینت ها آماده شوند و دندان ها حساس تر شوند، بنابراین در این مدت دندانپزشک از روکش های موقتی برای محافظت از دندان ها استفاده می کند. در این مدت باید از دندان ها به خوبی مراقبت کرد و به آنها آسیب نرسانید.

 

قسمت 2: اتصال لمینت به دندان

دندانپزشک قبل از دائمی کردن لمینت ها، لمینت های آماده شده را به طور موقت روی دندان های فرد قرار می دهد تا شکل و اندازه آنها را بررسی کند. سپس دندان به مقدار کمی بریده می شود تا سطح دندان زبر شود و چسبندگی دندان برای اعمال لمینت ها افزایش یابد.

به کمک رزین مخصوص و حساس به نور، لمینت را روی دندان قرار می دهد و با تابش اشعه لیزر، لمینت را روی دندان محکم می کند. چند هفته پس از نصب لمینت ها باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

 

کلینیک دندانپزشکی هاشمیه مشهد

 

عیوب لمینت دندان

پس از لمینت، عوارض جانبی لمینت دندان ممکن است شامل شرایط شما باشد، مانند حساسیت و درد پس از لمینت، جدا شدن لمینت از دندان و سایر شرایطی که به مهارت دندانپزشک شما بستگی دارد.

معایب لمینت دندان:

امکان تعمیر لمینت وجود ندارد و باید تعویض شود.
پس از نصب لمینت امکان تغییر رنگ آن وجود ندارد.
لمینت دندان یکی از گران ترین درمان های دندانی است.
انجام مراحل لمینت دندان به دلیل تراش دندان غیر قابل برگشت است.
اگر به درستی نصب نشود، دندان های زیر لمینت پوسیده می شوند.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۹:۱۴ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)