پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

سرگیجه

اختلال در سیستم تعادل شما (گوش داخلی) می تواند باعث سرگیجه شود که به آن سرگیجه می گویند.
علائم
اگر سرگیجه دارید، ممکن است احساس کنید که در حال چرخش، افتادن یا غلتیدن در فضا هستید، یا در حالی که محیط اطرافتان در حال حرکت است، ثابت می ایستید.

سرگیجه اغلب به طور ناگهانی شروع می شود و ممکن است در شدت متفاوت باشد. ممکن است ثابت باشد یا ممکن است بیاید و برود.

سرگیجه یا سرگیجه اغلب با سبکی سر یا سرگیجه اشتباه گرفته می شود. سبکی سر احساسی است که شما قصد دارید هوشیاری خود را از دست بدهید یا بیهوش شوید (بیهوش شوید). این احساس ناشی از مشکل گوش داخلی نیست، بلکه به دلیل کمبود اکسیژن در مغز است.

اگر سرگیجه دارید، طبیعی است که احساس کنید از کنترل خارج شده اید و می ترسید - اما در بیشتر موارد، علل سرگیجه یک تهدید جدی برای سلامتی نیستند.

اگر سرگیجه دارید ممکن است این علائم را نیز داشته باشید:

تهوع و استفراغ
وزوز گوش یا زنگ زدن در گوش
کاهش شنوایی
گوش درد
علل سرگیجه
برخی از افراد مبتلا به سرگیجه دچار اختلال عصبی هستند که به بخشی از گوش داخلی به نام لابیرنت یا اندام تعادل ختم می شود . همچنین ممکن است مشکلاتی در خود ارگان تعادلی وجود داشته باشد مانند:

تجمع مایع
عفونت
تومورها
یکی از علل شایع سرگیجه موقعیتی خوش خیم (BPV) نام دارد . این معمولا مختصر است و به عفونت یا یک جسم شل یا ماده در حال حرکت در اندام تعادل مربوط می شود. سرگیجه با تغییر در وضعیت سر - مانند ایستادن از دراز کشیدن، یا غلت زدن در رختخواب بدتر می شود.

پزشک ممکن است تمریناتی را به شما نشان دهد که برای از بین بردن جسم یا ماده شل طراحی شده اند. داروهای آنتی هیستامین و ضد تهوع نیز ممکن است به کاهش علائم شما کمک کنند.

بسیاری از موارد سرگیجه به خودی خود برطرف می شود.

مشکلات خارج از گوش داخلی نیز می تواند باعث سرگیجه شود. این شامل:

داروها
آسیب به مغز
میگرن، با یا بدون سردرد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۹:۳۱ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)