پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

مشاوره و روان درمانی

از مشاوره و روان درمانی برای درمان مشکلات عاطفی و شرایط سلامت روان استفاده می شود

مشاوره شامل صحبت با یک درمانگر آموزش دیده، یک به یک، در یک گروه یا با شریک زندگی یا خانواده است. به شما این امکان را می‌دهد تا عمیق‌تر به مشکلات و نگرانی‌های خود نگاه کنید و با عادات دردسرساز و طیف گسترده‌ای از مسائل بهداشت روانی مانند  افسردگی ، اضطراب و اسکیزوفرنی مقابله کنید .

روان درمانی معمولاً شامل صحبت با یک درمانگر است، اما گاهی اوقات ممکن است از روش های دیگری مانند هنر، موسیقی، نمایش و حرکت استفاده شود. می تواند به شما کمک کند در مورد احساساتی که در مورد خود و سایر افراد، به ویژه خانواده و نزدیکان خود دارید، صحبت کنید. در برخی موارد به زوج ها یا خانواده ها جلسات درمانی مشترک با هم پیشنهاد می شود.

شما به طور منظم، معمولاً یک بار در هفته، برای چندین ماه، یا گاهی حتی سالها، با درمانگر خود ملاقات خواهید کرد. جلسات انفرادی حدود 50 دقیقه طول می کشد، اما جلسات گروهی اغلب کمی طولانی تر است.

درباره نحوه کار مشاوره و روان درمانی بیشتر بخوانید

درمانگران
درمانگران متخصصان سلامت روان هستند که آموزش دیده اند تا به مشکلات افراد گوش دهند تا سعی کنند علت آن را پیدا کنند و به آنها کمک کنند تا راه حلی پیدا کنند.

درمانگر علاوه بر گوش دادن و بحث در مورد مسائل مهم با شما، می‌تواند راهبردهایی را برای حل مشکلات پیشنهاد کند و در صورت لزوم به شما کمک کند تا نگرش و رفتار خود را تغییر دهید.

برخی از درمانگران مهارت‌های خاصی را آموزش می‌دهند تا به شما در تحمل احساسات دردناک، مدیریت مؤثرتر روابط یا بهبود رفتار کمک کنند. همچنین ممکن است تشویق شوید که راه حل های خود را توسعه دهید. در گروه درمانی، اعضا با مشاوره و تشویق از یکدیگر حمایت می کنند.

یک درمانگر جلسات را محرمانه تلقی می کند. این بدان معنی است که می توانید اطلاعاتی را که ممکن است شخصی یا شرم آور باشد به آنها اعتماد کنید.

از مشاوره و روان درمانی برای درمان چه مواردی استفاده می شود؟
از مشاوره و روان درمانی می توان برای درمان طیف وسیعی از بیماری های روانی استفاده کرد، از جمله: 

افسردگی 
اختلالات اضطرابی 
اختلال شخصیت مرزی (BPD)  
اختلال وسواس فکری جبری (OCD)  
اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) 
بیماری های طولانی مدت
اختلالات خوردن ، مانند بی اشتهایی عصبی ،  پرخوری عصبی و اختلال پرخوری
سوء مصرف مواد مخدر
اگر با مشکلات عاطفی قابل توجهی از جمله استرس ، سوگ ، طلاق، بیکاری یا مشکلات رابطه دست و پنجه نرم می کنید، این درمان ها می توانند برای شما مفید باشند .


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۶:۲۸ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)