پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

روانشناسان شناختی


روانشناسان شناختی  نحوه تفکر افراد را بررسی می کنند، از جمله موضوعاتی مانند تصمیم گیری و حل مسئله . این نوع روانشناس به چگونگی پردازش، یادگیری، ذخیره، شناسایی و استفاده از اطلاعات توسط مغز علاقه مند است.

 
روانشناسان شناختی ممکن است در محیط های مختلفی از جمله دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز توانبخشی، بیمارستان ها، سازمان های دولتی و در بخش خصوصی کار کنند. متخصصان در این زمینه اغلب وظایف مختلفی مانند انجام تحقیقات و کار با بیماران را انجام می دهند.

 
مانند سایر انواع روانشناسان، روانشناسان شناختی اغلب در زمینه خاصی مانند حافظه، رشد زبان، توجه، حل مسئله یا ناتوانی های یادگیری تخصص می گیرند.

 
روانشناسان جامعه
این نوع روانشناس در مورد مسائل مربوط به سلامت جامعه تحقیق می کند. آنها همچنین به دنبال آموزش جامعه و توسعه برنامه های پیشگیری هستند. این متخصصان بر کمک به ایجاد تغییرات مثبت در سطح فردی و اجتماعی متمرکز هستند.

 
ممکن است روانشناسان جامعه را در طیف وسیعی از تنظیمات در دانشگاه ها، سازمان های دولتی، سازمان های اجتماعی و مشاغل خصوصی به عنوان استاد، مشاور، مشاور سیاست گذاری، مدیر برنامه و محقق بیابید.

 
تحقیقات در این زمینه بسیار عمل محور است و بر توسعه راه حل های دنیای واقعی متمرکز است که می تواند بلافاصله در عمل اعمال شود. روانشناسان جامعه برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی، ارتقای سلامت و تندرستی و وضع سیاست هایی که زندگی مردم را بهبود می بخشد، کار می کنند.

 
روانشناسان تطبیقی
روانشناسان تطبیقی ​​رفتار گونه های مختلف را مطالعه می کنند، به ویژه اینکه چگونه رفتار حیوان و انسان متفاوت است. چرا حیوانات را مطالعه می کنیم؟ زیرا در حالی که آشکارا تفاوت‌های عمده وجود دارد، فرض بر این است که برخی چیزها ممکن است برای همه گونه‌ها صادق باشند.

 
بنابراین مطالعه رفتارها و واکنش های حیواناتی مانند موش ها و سگ ها می تواند بینشی در مورد رفتارهای انسان نیز ارائه دهد. چنین مشاهداتی در طول بسیاری از تاریخ روانشناسی مهم بوده است.

 
کار ثورندایک با گربه‌ها، کار پاولوف با سگ‌ها ، و کار اسکینر با کبوترها تنها نمونه‌هایی از روان‌شناسی تطبیقی ​​هستند که در آن رفتار حیوانات می‌تواند بینشی در مورد رفتار انسان ارائه دهد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۱:۱۵ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)