پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

یافتن علت اصلی سرگیجه

یافتن علت اصلی سرگیجه شما همیشه با گرفتن یک تاریخچه پزشکی دقیق، از جمله پرسش دقیق در مورد ماهیت سرگیجه، و یک معاینه فیزیکی متمرکز، که ممکن است شامل مشاهده حرکات چشم، تعادل و راه رفتن، تست وضعیت، و یک بررسی فشار خون 

 
برای تعیین اینکه چه چیزی ممکن است باعث سرگیجه شما شود، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است یکی از این آزمایش ها را توصیه یا انجام دهد:

 
سی تی اسکن یا MRI سر و گردن : این تکنیک‌های تصویربرداری می‌توانند ناهنجاری‌های فیزیکی یا انسدادی را که ممکن است کمبود جریان خون به مغز را توضیح دهد، که می‌تواند باعث سرگیجه شود را بررسی کند.
کار خون : آزمایش خون می تواند کمبود الکترولیت یا ویتامین را شناسایی کند.
الکترونیستاگموگرافی (ENG یا الکترواکولوگرافی) : این آزمایش از الکترودهایی برای اندازه گیری تکانه های الکتریکی در چشم مرتبط با نیستاگموس (حرکت غیر ارادی سریع چشم) استفاده می کند. اگر نیستاگموس با تحریک الکتریکی رخ ندهد، ممکن است نشان دهنده اختلال عملکرد گوش داخلی باشد.
 
اگر نتایج آزمایش شما نامشخص است یا اگر سؤالی دارید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. پس از انجام این معاینات، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود ملاقات کنید، که نتایج را توضیح می دهد و گزینه های درمانی شما را مورد بحث قرار می دهد.

 
چه زمانی باید به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کرد
اگر علائم سرگیجه مکرر، ناگهانی، بدتر شد، با درمان‌های معمولی از بین نمی‌رود یا شما را نگران می‌کند، فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. 

 
اگر شما یا یکی از عزیزانتان هر یک از علائم مرتبط زیر را تجربه کردید، با 911 تماس بگیرید، زیرا ممکن است نشانه سکته مغزی یا سایر مشکلات تهدید کننده زندگی باشد: 1

 
گیجی
مشکل در صحبت کردن یا درک دیگران که صحبت می کنند
گفتار نامفهوم یا صدای خشن
بی حسی یا ضعف در صورت یا اندام ها، به خصوص اگر در یک طرف باشد
لرزش یا کلافگی
مشکلات بینایی، مانند مشکل در بینایی یا دوبینی
اندازه مردمک نابرابر
افتادگی پلک در یک طرف
از دست دادن تعادل یا ناتوانی در ایستادن حتی در صورت نگه داشتن یک جسم ثابت
ناتوانی در حرکت دادن یک یا چند اندام
استفراغ ناگهانی یا شدید بدون علت مشخص
سردرد ناگهانی و شدید یا گردن درد بدون علت مشخص


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۷:۳۰ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)