پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

ویژگی های برتر یک روانپزشک شایسته

به عنوان یک روانپزشک، شما در دانشکده پزشکی شرکت کرده اید، دوره رزیدنتی را به پایان رسانده اید و دکترای خود را برای تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری در بیماران خود دریافت کرده اید. شما مهارت ها و توانایی های ارائه درمان روانشناختی، تجویز دارو و انجام اقدامات تخصصی را برای درمان افراد مبتلا به بیماری روانی دارید.

اما فراتر از پیشینه تحصیلی شما، ویژگی های کلیدی دیگری وجود دارد که برای نقش شما به عنوان یک روانپزشک بسیار مهم است. آنها به شما کمک می کنند تا اطمینان حاصل کنید که مراقبت با کیفیت به بیماران خود ارائه می دهید و همچنین در نقش خود موفق خواهید بود. در اینجا پنج ویژگی اصلی یک روانپزشک شایسته آورده شده است.

1. همدلی
طبق یک مطالعه اخیر، روانپزشکانی که به افراد مبتلا به بیماری روانی کمک می کنند باید در طول تمرین از مهارت های همدلی استفاده کنند ، از جمله موقعیت هایی که در آن افراد تمایلی به کمک گرفتن ندارند، قادر به ایجاد روابط قابل اعتماد نیستند یا به دلیل اختلالات سلامت روانی برای برقراری ارتباط منطقی و عاطفی با دیگران تلاش می کنند. برای نشان دادن همدلی، فعالانه به نگرانی‌ها و احساسات بیمار گوش دهید و به آنها احترام بگذارید و در عوض نگرانی خود را نشان دهید. علاوه بر دارو، همدلی با بیماران می تواند اثربخشی درمان بیماری های روانی را افزایش دهد.

2. آگاه
همانطور که توسط Psychology Today ذکر شده است، یک روانپزشک خوب باید درک دقیقی از داروها، ملاحظات ایمنی آنها، تأثیرات آنها بر بیماران و غیره داشته باشد . برای مثال، اگر بیمار با سابقه اعتیاد به مواد مخدر دارید، باید داروهای بسیار اعتیادآور را با احتیاط تجویز کنید یا به طور کامل از آنها اجتناب کنید. علاوه بر این، باید بدانید که به دلیل عوارض جانبی یا بی اثر بودن چه زمانی دوز را کاهش دهید یا داروها را تغییر دهید.

3. انعطاف پذیر
برای ایجاد یک محیط حمایتی که به نیازهای بیمار شما تمایل دارد، باید انعطاف پذیر باشید. با توجه به روانشناسی امروز، یک روانپزشک خوب آماده است تا روش یا درمان دیگری را امتحان کند ، اگر روش اول مؤثر نباشد. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد تعداد جلسات را بر اساس شدت بیماری بیمار افزایش دهید.

روانپزشکان شایسته نیز در روش های درمانی خود انعطاف پذیر هستند. اگر بیمار نتواند به طور منظم در ویزیت های حضوری شرکت کند، ممکن است به منظور افزایش دسترسی به مراقبت های روانپزشکی ، روانپزشکی از راه دور یا حتی تماس های خانگی را در نظر بگیرید.

4. وظیفه شناس
همچنین مهم است که به نیازها و نگرانی های منحصر به فرد بیمار خود توجه کنید. این یعنی احترام گذاشتن به وقتشان، وقت شناس بودن و در دسترس بودن، و تشویق ارتباط باز. این همچنین تضمین می‌کند که بیماران شما از آسیب‌پذیری در محیط تمرین احساس امنیت می‌کنند تا همه جنبه‌های بیماری خود را مورد بحث قرار دهند و بر اساس آن درمان دریافت کنند.

5. یادگیرنده مادام العمر
یک روانپزشک خوب اهمیت یادگیری مداوم را درک می کند. این به شما کمک می کند تا در مورد درمان های پیشرفته و استانداردهای پزشکی به روز بمانید. روانپزشکان برتر همچنین مخالف پرسیدن سوال یا مشورت گرفتن از همتایان خود در هنگام بروز مشکلات نیستند . این به شما این امکان را می دهد که بهترین علایق بیمار خود را در ذهن داشته باشید تا مراقبت های با کیفیت بالا را ارائه دهید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۳:۴۱ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)