پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

چگونه می توان از سرطان ولو پیشگیری کرد؟


علت سرطان فرج در حال حاضر مشخص نیست، با این حال، برخی از عوامل خطر به عنوان عوامل موثر در ایجاد این بیماری مشکوک هستند. پیشنهادات برای پیشگیری عبارتند از:

در صورت امکان از عوامل خطر شناخته شده اجتناب کنید.
تاخیر در شروع فعالیت جنسی
از کاندوم استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که کاندوم ممکن است در برابر HIV/AIDS و سایر بیماری های مقاربتی که از طریق مایعات بدن منتقل می شوند، محافظت کند. با این حال، کاندوم در برابر عفونت با HPV محافظت نمی کند زیرا این عفونت از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود.
سیگار نکش.
معاینات فیزیکی منظم داشته باشید.
آزمایش پاپ و معاینه لگنی معمولی انجام دهید.
به طور منظم کل بدن را برای رشد نامنظم خال بررسی کنید.
سرطان فرج چگونه تشخیص داده می شود؟
تشخیص سرطان فرج تنها با بیوپسی تایید می شود. بیوپسی روشی است که در آن نمونه‌های بافتی از بدن برای بررسی زیر میکروسکوپ خارج می‌شوند. برای تعیین اینکه آیا سرطان یا سایر سلول های غیر طبیعی وجود دارد یا خیر.

درمان سرطان فرج
درمان خاص سرطان فرج توسط پزشک یا پزشک شما بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

سلامت کلی و سابقه پزشکی شما
وسعت بیماری
تحمل شما برای داروها، رویه ها یا درمان های خاص
انتظارات برای سیر بیماری
نظر یا ترجیح شما
درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جراحی، از جمله:جراحی لیزر - استفاده از پرتوی قدرتمند نور که می تواند بدون ایجاد برش بزرگ به قسمت های خاصی از بدن هدایت شود تا سلول های غیر طبیعی را از بین ببرد.
برداشتن - سلول های سرطانی و حاشیه ای از پوست طبیعی در اطراف سرطان برداشته می شود.
ولوکتومی - برداشتن جراحی بخشی از تمام بافت های فرج.
پرتودرمانی خارجی (پرتو درمانی خارجی) - درمانی که دقیقاً سطوح بالایی از تابش را مستقیماً به سلول های سرطانی ارسال می کند. دستگاه توسط پرتودرمانگر کنترل می شود. از آنجایی که پرتو برای از بین بردن سلول های سرطانی و کوچک کردن تومورها استفاده می شود، ممکن است از سپرهای ویژه ای برای محافظت از بافت اطراف ناحیه درمان استفاده شود. پرتو درمانی بدون درد است و معمولا چند دقیقه طول می کشد.
شیمی درمانی - استفاده از داروهای ضد سرطان برای درمان سلول های سرطانی. در بیشتر موارد، شیمی درمانی با تداخل در توانایی سلول های سرطانی برای رشد یا تولید مثل عمل می کند. گروه‌های مختلف داروها به روش‌های مختلفی برای مبارزه با سلول‌های سرطانی عمل می‌کنند. انکولوژیست یک برنامه درمانی برای هر فرد توصیه می کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۸:۴۶ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)