پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

روش جراحی؛ قرار دادن ریشه مصنوعی


این مرحله ای است که ایمپلنت واقعی در فک شما قرار می گیرد. یک میله تیتانیوم در محل قرار داده می شود تا با بافت استخوان ترکیب شود و به ریشه جدید پروتز تبدیل شود.

قبل از شروع جراحی از بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. هنگامی که بیهوشی تأثیر می گذارد، دندانپزشک برشی در لثه شما ایجاد می کند تا استخوان فک در جایی که باید ایمپلنت قرار داده شود، نمایان شود. ایمپلنت در جای خود پیچ ​​می شود و لثه شما فقط با استفاده از یک یا دو بخیه روی آن دوخته می شود.

کاشت ریشه مصنوعی حدود 1-2 ساعت طول می کشد تا کامل شود. پس از انجام این کار، دندانپزشک یک روکش مصنوعی قرار می دهد تا فضای باقی مانده از دندان کشیده شده را بپوشاند.

پس از انجام این مرحله، بیمار حدود 3 ماه اجازه شفا دارد. درمان شامل ادغام ریشه مصنوعی در ساختار استخوان شما است. این دوره را می توان به عنوان زمان بهبودی در نظر گرفت، حتی اگر دقیقاً با توضیحات مطابقت نداشته باشد. در حالی که بیمار با کبودی و تورم خفیف ناشی از عمل باقی می‌ماند، نیازی به 3 ماه بهبودی نیست. جنبه اصلی این دوره که آن را بسیار حیاتی می کند تزریق استخوان با ایمپلنت تیتانیوم است، چیزی که ما از نظر فنی به آن ادغام استخوانی می گوییم. هنگامی که این فرآیند در نهایت به پایان می رسد، ایمپلنت یک پایه قوی تشکیل می دهد که می توان پروتز را روی آن نصب کرد و تا پایان عمر دوام می آورد.

حتی با وجود اینکه مدت زمان استانداردی که برای ادغام استخوانی داده می شود 3 ماه است، اما مشخص شده است که بیماران در یک بازه زمانی کوتاه تر بهبود می یابند. بیمارانی هستند که تنها به 4-6 هفته زمان نیاز دارند تا پس از پروسه کاشت بهبود پیدا کنند و آماده حرکت به مرحله بعدی هستند. در موارد دیگر، این روند ممکن است در کل دوره بهبودی طول بکشد. این در نهایت به عواملی مانند سلامت دهان بیمار و نوع عمل کاشت انجام شده بستگی دارد.

نصب تکیه گاه
اباتمنت پایه ای است که تاج روی آن قرار می گیرد و بین ایمپلنت و تاج قرار می گیرد. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که همجوشی استخوان با موفقیت انجام شده است، بیمار به این مرحله می‌رود.

استخوان فک باید دوباره در معرض دید قرار گیرد تا اباتمنت در جای خود قرار گیرد زیرا به ایمپلنت متصل است. اباتمنت به عنوان ضربه گیر بین دندان مصنوعی و ایمپلنت قرار می گیرد. هنگامی که اباتمنت در جای خود قرار گرفت، تاج چینی را نیز می توان بلافاصله وصل کرد. در موارد دیگر، تاج چینی ممکن است در یک بازدید جداگانه نصب شود. با این حال، بهتر است در اسرع وقت آن را اصلاح کنید تا طول فرآیند کوتاه شود و به شما امکان می دهد در اسرع وقت استفاده کامل از دهان خود را از سر بگیرید. گزینه قرار دادن تاج بلافاصله پس از آن فقط در صورتی قابل اجرا است که دندانپزشک آن را مطابق با نحوه انجام این فرآیند برای شما به عنوان یک بیمار تا این مرحله درست تشخیص دهد. اگر قبلاً هر گونه عارضه ای وجود داشته باشد، پزشکان اغلب پس از بهبود ناحیه پس از قرار دادن اباتمنت، قرار دادن تاج را انتخاب می کنند.

در صورت اتصال مجزا چه کاری انجام می شود؟
هنگامی که بیمار نیاز به فیتینگ جداگانه دارد، ممکن است یک ماه یا بیشتر پس از قرار دادن اباتمنت انجام شود. در این بازدید، تاج چینی خود را در انتظارتان خواهید دید که آماده نصب است. تکمیل این پروسه بیش از نیم ساعت طول نمی کشد و در نهایت پروسه ایمپلنت دندان خود را کامل می کنید.

زمان کلی برای کل فرآیند صرف شده است
گرفتن فیتینگ دندان مستلزم آن است که فرد در طول این فرآیند صبر و مراقبت بیشتری از دندان داشته باشد. با توجه به زمان صرف شده از مشاوره و بررسی تا نصب نهایی، ممکن است بین 3 تا 9 ماه طول بکشد.

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، ویژگی های مختلف متصل به این روش می تواند آن را برای مدت طولانی تر از آنچه باید طول بکشد. قابلیت‌های درمانی هر بیمار نیز مهم است زیرا هر بیمار در زمان خود بهبود می‌یابد. به این ترتیب، مهم است که با دندانپزشک خود صحبت کنید تا دریابید که چه مدت ممکن است برای شما طول بکشد، با توجه به همه عوامل.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۴:۳۸ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)