پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

چه کسانی به OCD مبتلا می شوند؟

OCD معمولا در دوران کودکی، نوجوانی یا اوایل بزرگسالی شروع می شود. غیرعادی است که OCD بعد از سن 30 سالگی شروع شود. با این حال، به دلیل تعصب، عدم آگاهی در جامعه و در میان متخصصان بهداشت و روان ، بسیار رایج است که تجربه فردی از OCD برای سال ها و حتی دهه ها ناشناخته بماند. 

ممکن است برای اولین بار OCD را تجربه کنید، یا در حین بارداری یا مراقبت از نوزاد، علائم موجود را تشدید کنید. این OCD پری ناتال نامیده می شود. در این موارد، افکار تکراری ناخواسته اغلب در مورد آسیب به نوزاد شما هستند. به عنوان مثال، ممکن است دائماً افکار ناراحت کننده ای داشته باشید که کودک شما نفس خود را متوقف کرده است و بنابراین بارها و بارها کودک خود را بررسی کنید.

برخی از افراد پس از تجربه یک رویداد آسیب زا به OCD مبتلا می شوند، اما بسیاری از افراد مبتلا به OCD تروما را تجربه نکرده اند.

یک عامل ژنتیکی (ارثی) در OCD وجود دارد. اگر شما مبتلا به OCD هستید، خطر ابتلای فرزندان شما نسبت به سایر افراد بیشتر است.

علت دقیق OCD ناشناخته است، اما شواهد قوی وجود دارد که دلیل فیزیکی آن در مغز وجود دارد. برای افراد مبتلا به OCD، بخش هایی از مغز که مسئول شروع و توقف افکار و اعمال و پاسخ به اطلاعات جدید هستند، متفاوت عمل می کنند. با یادگیری بیشتر در مورد این، دانشمندان ممکن است به مرور زمان بتوانند درمان های بهتری ایجاد کنند. 
 
علائم
علائمی که باید جستجو کنید (علائم)
علائم OCD ممکن است بیایند و از بین بروند. آنها معمولاً در مواقعی که استرس دارید بدتر و زمانی که آرام و شاد هستید بهتر هستند. همچنین خستگی ممکن است باعث تحریک OCD یا بدتر شدن آن شود، زیرا به طور کلی شما را آسیب پذیرتر و کمتر قادر به مقابله با آن می کند.

علائم اصلی OCD وسواس و اجبار است. اینها از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما موضوعات رایج عبارتند از: 

کثیفی و آلودگی که منجر به شستشوی زیاد و جلوگیری از کثیفی احتمالی می شود
شک، منجر به بررسی درست انجام کارها می شود - مانند قفل شدن قفل ها و خاموش شدن اجاق ها
احساس اینکه همه چیز درست نیست، منجر به رفتارهایی مانند تنظیم زوایای اشیا، ردیف کردن چیزها یا انجام یک عمل چند بار تا زمانی که همه چیز درست شود.
اجتناب از خطوطی مانند ترک در مسیر پیاده روی یا خطوط روی کاشی ها برای کاهش ترس از وقوع اتفاق بد
افکار، احساسات یا تصاویر غیرعادی یا زننده در ذهن شما - اینها ممکن است در مورد مذهب، جنسیت، خشونت یا خودکشی باشد و ممکن است باعث ایجاد ترس غیر واقعی در مورد امنیت شما یا امنیت خانواده یا زندگی شما شود.
وسواس و اجبار عبارتند از: 

بیش از نگرانی بیش از حد در مورد مشکلات زندگی واقعی 
به اندازه ای شدید که وقت گیر باشد، یعنی بیش از یک ساعت در روز طول می کشد و باعث ناراحتی قابل توجهی می شود 
به اندازه کافی مهم است که در فعالیت ها و روابط عادی روزانه تداخل ایجاد کند.
یک بزرگسال مبتلا به OCD معمولاً می‌داند که افکار یا تکانه‌های وسواسی غیرمعقول هستند و محصول ذهن او هستند (برخلاف احساس اینکه شخص یا چیز دیگری آنها را در آنجا قرار داده است). 

OCD برخی علائم را با سایر بیماری ها مانند اوتیسم مشترک است. مهم است که با یک متخصص صحبت کنید که می تواند تشخیص دقیقی به شما بدهد و یک برنامه درمانی مناسب برای شما ایجاد کند.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۹:۳۷ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)