پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

چه کسی کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان نیست؟

ایمپلنت های دندانی راه حل جایگزینی برای دندان های از دست رفته هستند، اما متأسفانه برای همه مناسب نیستند. در ادامه بخوانید تا بدانید چه کسی واجد شرایط ایمپلنت است و چه کسی ممکن است نه.
اگر دندان های آسیب دیده یا پوسیده دارید، ممکن است به ایمپلنت دندان فکر کنید، یکی از محبوب ترین گزینه های جایگزینی دندان در اطراف. آنها لبخند و اعتماد به نفس شما را باز می گردانند، از از دست دادن استخوان فک جلوگیری می کنند و اجازه صحبت طبیعی را می دهند.برای ارتباط با بهترین دکتر ایمپلنت دندان در تهران اینجا کلیک کنید

 ایمپلنت یک راه حل دائمی جایگزینی دندان است که تا پایان عمر با شما همراه خواهد بود. با این حال، در حالی که تقریباً هر کسی می تواند ایمپلنت دندان را انجام دهد، شرایطی وجود دارد که ممکن است بهترین راه حل نباشد. 

 در اینجا چند نمونه از انواع افرادی که ممکن است کاندیدای خوبی برای این عمل نباشند آورده شده است. 

 افراد مبتلا به بیماری های خاص : افراد مبتلا به دیابت از کاشت ایمپلنت دندان منعی ندارند، اما در معرض خطر بسیار بالاتری از عوارض و شکست ایمپلنت هستند. این به این دلیل است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا از این روش بهبود پیدا کنند. همچنین، آنها در معرض خطر بیشتری برای عفونت هستند. به همین ترتیب، افراد مبتلا به اختلالات خونی در معرض خطر بالاتری از عوارض هستند.

 افرادی که برخی از بیماری های دندانی دارند : در حالت ایده آل، ایمپلنت های دندانی نباید در فردی که از بیماری پریودنتال رنج می برد، قرار داده شود. این نام به مجموعه ای از شرایط التهابی است که بر بافت های اطراف دندان تأثیر می گذارد. آنها می توانند منجر به از دست دادن استخوان فک و افتادن دندان ها شوند.

 افرادی که تحت پرتودرمانی قرار می گیرند : اگر تحت درمان هستید که شامل پرتودرمانی در اطراف فک است، نباید عمل کاشت دندان انجام دهید. اشعه سلول ها را از بین می برد و می تواند فک را ضعیف کند، شرایطی که برای ایمپلنت ایده آل نیستند. 

 کودکان و نوجوانان : آرواره های افراد جوان حتی تا اواخر نوجوانی هنوز در حال رشد است. کاشت ایمپلنت رشد طبیعی فک را مختل می کند و حتی ممکن است مانع رشد دندان های بالغ در موقعیت های طبیعی خود در دهان شود.

 سیگاری ها: در حالی که سیگاری بودن لزوماً شما را از کاشت ایمپلنت دندان محروم نمی کند، اما در معرض خطر بیشتری برای عوارض قرار خواهید داشت. محصولات تنباکو حاوی مواد شیمیایی مانند نیکوتین و هیدروژن سیانید هستند که بدن را از رساندن ذخایر کافی خون به فک باز می دارد. این مانع از توانایی بدن برای بهبودی مناسب می شود. اگر خطر بالای شکست ایمپلنت دندانی محتمل باشد، اکثر دندانپزشکان این روش را انجام نمی دهند.

 افرادی که بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارند: یکی از بزرگترین دلایل از دست دادن دندان، بهداشت نامناسب دهان و بیماری های ناشی از آن است. اگر بهداشت دهان و دندان خوبی ندارید یا تعهد خود را به بهبود وضعیت نشان نداده اید، ممکن است واجد شرایط این روش نباشید. ایمپلنت‌ها تحت تأثیر پوسیدگی دندان و بهداشت نامناسب دهان قرار نمی‌گیرند، اما اگر دندان‌ها به طور مرتب مسواک نشوند و نخ دندان نکشند، بافت‌های اطراف محل‌های ایمپلنت همچنان می‌توانند قربانی عفونت‌ها و بیماری‌ها شوند.

 اقدامات خوب بهداشت دهان و دندان عبارتند از:

حداقل دو دقیقه در روز مسواک بزنید.
مسواک زدن بعد از غذا به خصوص در شب.
بین مسواک زدن و زمان خواب نخوردن یا نوشیدنی گرم.
حداقل روزی یکبار نخ دندان بکشید.
استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید
شستشو با دهانشویه خوب
محدود کردن میان وعده ها بین وعده های غذایی
مراجعه منظم به دندانپزشک
سالمندان: افراد مسن با دندان های از دست رفته یا پوسیده کاندیدای ایده آل برای ایمپلنت های دندانی هستند. با این حال، افراد بسیار مسن ممکن است مناسب نباشند. افراد بالای 85 سال بیشتر از بقیه افراد به بیماری های مزمن مبتلا می شوند که ممکن است در روند بهبودی اختلال ایجاد کند. علاوه بر این، خطرات مرتبط با جراحی برای افراد مسن بیشتر است. همانطور که گفته شد، بیماران مسن با سلامت بسیار خوب و بدون هیچ مشکلی که می تواند روی روش ایمپلنت تاثیر منفی بگذارد، می توانند کاندیدای مناسبی باشند.

 زنان باردار : دلایل متعددی وجود دارد که چرا زنان باردار کاندید مناسبی برای ایمپلنت نیستند:

اضطراب و سطح استرس بالاتر به دلیل انجام یک عمل جراحی ممکن است به کودک آسیب برساند.
ممکن است لازم باشد از فک خود عکس های اشعه ایکس بگیرید. در حالی که ممکن است هنگام حمل عکس‌های اشعه ایکس بی‌خطر باشد (به شرطی که محافظ‌ها وجود داشته باشند)، معمولاً بهتر است از آنها اجتناب کنید.
IV و آرام بخش خوراکی (در صورت نیاز) ممکن است برای کودک در حال رشد بی خطر نباشد.
اگر در دوران بارداری به ایمپلنت دندان نیاز دارید، بهتر است تا سه ماهه دوم یا سوم بارداری صبر کنید. در هر صورت، ایده خوبی است که وضعیت را با پزشک و دندانپزشک خود در میان بگذارید.

 افرادی که مقدار زیادی الکل مصرف می کنند : نوشیدنی های الکلی می توانند بر توانایی لخته شدن خون تأثیر بگذارند که می تواند باعث ایجاد عوارض در حین جراحی شود. بنابراین، اگر زیاد الکل مصرف می کنید، دندانپزشک از شما می خواهد که نوشیدنی خود را ترک کنید یا حداقل آن را تعدیل کنید.

 افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند: وقتی فردی سیستم ایمنی ضعیفی دارد، به این معنی است که بدن او نمی تواند خود را به درستی درمان کند یا با عفونت های احتمالی مبارزه کند.

 روش کاشت دندان یک عمل جراحی است و بنابراین باید اقدامات و اقدامات احتیاطی معمول برای جلوگیری از عوارض انجام شود. حتی زمانی که اینها وجود داشته باشند، فردی با سیستم ایمنی ضعیف ممکن است عفونت را تشخیص دهد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۰:۱۷ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)