پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

مدیریت مشکلات جنسی


هنگامی که نوع و علت مشکل جنسی مشخص شد، تیم مراقبت های بهداشتی شما می تواند راه هایی برای مدیریت آن پیشنهاد دهد. صحبت آشکار و صادقانه با شریک جنسی خود مهم خواهد بود، هم به عنوان اولین گام و هم در ادامه یافتن راه هایی برای احساس لذت جنسی. اطلاعات و مشاوره می تواند کمک کننده باشد. برخی از روانشناسان یا مددکاران اجتماعی در درمان جنسی تخصص دارند. تیم مراقبت های بهداشتی شما همچنین می تواند تمرین ها و تکنیک های آرامش بخشی را برای کاهش اضطراب پیشنهاد کند.
تغییرات واژن و رابطه جنسی دردناک
موارد زیر ممکن است به شما در مدیریت خشکی واژن، کوتاهی واژن و رابطه جنسی دردناک کمک کند.
موقعیت های مختلفبرای ارتباط با بهترین دکتر جراحی زیبایی زنان در تهران اینجا کلیک کنید
اگر تنگی واژن داشته باشید، فشارهای عمیق لگن از طرف شریک جنسی ممکن است دردناک باشد. در مورد ناراحتی خود و اینکه چه موقعیت هایی دردناک هستند با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید موقعیت های دیگری را که ممکن است راحت تر باشند را بررسی کنید. تغییر موقعیت ممکن است کنترل بیشتری بر عمق نفوذ ایجاد کند.
مرطوب کننده ها
استفاده منظم از مرطوب کننده ها می تواند به مرطوب نگه داشتن بافت های واژن و رفع خشکی واژن کمک کند. مرطوب‌کننده‌ها بافت‌های واژن را با پوششی نازک و مخاطی می‌پوشانند. مرطوب کننده ها باید یک شب در میان برای 4 تا 6 هفته اول استفاده شوند و سپس می توان آن را به هر 3 تا 4 روز کاهش داد. ممکن است در ابتدا هنگام استفاده از مرطوب کننده ها مقداری ترشح داشته باشید، اما معمولاً با گذشت زمان کاهش می یابد.

داروخانه ها دارای برندهای مختلف مرطوب کننده هستند. تیم مراقبت های بهداشتی شما ممکن است بتواند یکی را توصیه کند. ممکن است لازم باشد چندین مورد را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک برای شما بهتر است.
روان کننده ها
در حین رابطه جنسی از روان کننده ها برای راحتی بیشتر استفاده می شود. ممکن است پایه آب، سیلیکون یا روغن داشته باشند. حتی اگر از مرطوب کننده استفاده می کنید، همچنان باید از روان کننده استفاده کنید.

تیم مراقبت های بهداشتی شما ممکن است بتواند روان کننده ای را توصیه کند. از آنهایی که دارای عطر یا رنگ هستند استفاده نکنید زیرا می توانند بافت واژن را تحریک کنند. از روان کننده های روغنی با کاندوم لاتکس استفاده نکنید. روان کننده های روغنی می توانند باعث شکستن کاندوم های لاتکس شوند و ممکن است احتمال عفونت مثانه و واژن را افزایش دهند. ممکن است لازم باشد چندین نوع را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک برای شما بهتر است.
داروها
تیم مراقبت های بهداشتی شما ممکن است بسته به علت ایجاد مشکل جنسی، داروهای مختلفی را پیشنهاد کند.

استروژن واژینال با دوز پایین ممکن است به شکل حلقه انعطاف پذیر، کرم یا قرص برای رساندن استروژن به واژن برای بازیابی سلامت واژن استفاده شود، اگر مرطوب کننده ها یا روان کننده ها کار نمی کنند.

دهیدرواپی آندروسترون داخل واژن (DHEA) ممکن است برای درمان خشکی یا درد واژن استفاده شود.

لیدوکائین واژن را می توان قبل از رابطه جنسی روی دهانه واژن قرار داد تا درد را کاهش دهد و لذت را افزایش دهد.

اگر نوعی سرطان دارید که تحت تأثیر هورمون ها قرار نمی گیرد، ممکن است از درمان جایگزینی هورمون (HRT) برای درمان گرگرفتگی استفاده شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۶:۲۳ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)