پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

لابیاپلاستی چیست؟

 

 

 

لب های بزرگ چین های بیرونی پوست هستند که پس از بلوغ به طور طبیعی با مو پوشیده می شوند. لابیاهای کوچک مستقیماً در لابیا بزرگ قرار دارند و چین‌های کوچک‌تر و بدون موی پوست هستند. هر دو بدون معاینه پزشکی تهاجمی قابل مشاهده هستند.

لابیاپلاستی می تواند شامل کاهش یا افزایش اندازه هر قسمت از این چین ها باشد:

بریدن بخشی از لابیا
بازسازی بخشی از لابیا
تزریق ماده ای به لابیا برای پر شدن آن (موقت)
بافت اضافی ممکن است با ابزارهای برش جراحی یا فرکانس رادیویی که از انرژی گرما استفاده می کند برداشته شود.

دایان ای، رامیرز اچ، تئودورو اس. درمان با فرکانس رادیویی لابیا مینور و ماژورا: یک رویکرد حداقل تهاجمی برای ترمیم وولوا . Plast Reconstr Surg Glob Open 22 آوریل 2020؛ 8 (4): e2418. doi: 10.1097/GOX.0000000000002418. PMID: 32440388; PMCID: PMC7209841.
اغلب همزمان با لابیاپلاستی انجام می شود.

 

 

 

هنگامی که به عنوان بخشی از فرآیند جامع تأیید جنسیت انجام شود، لابیاها از بافت تناسلی موجود ایجاد می شوند. لابیاپلاستی ممکن است قبل و یا بعد از جراحی های دیگر و همچنین هورمون درمانی انجام شود.

این روش توسط جراح پلاستیک انجام می‌شود و می‌تواند با بی‌حسی موضعی همراه با  آرام بخش بیهوشی نظارت شده یا بدون آن در حالی که شما بیدار هستید انجام شود.

در حالی که به ندرت تحت بیهوشی عمومی انجام می شود ، اگر لابیاپلاستی به عنوان بخشی از یک روش گسترده تر مانند واژینوپلاستی (ایجاد واژن) و/یا ارکیکتومی (برداشتن بیضه) انجام می دهید، ممکن است این نوع را انجام دهید .

موارد منع مصرف
اگر عفونت واژن یا عفونت مثانه دارید، باید جراحی را تا رفع عفونت به تعویق بیندازید.

جراحی قبلی واژن یا جراحی قبلی در نزدیکی لابیا ممکن است منجر به ایجاد بافت اسکار شود که می تواند شما را مستعد عوارض لابیاپلاستی کند. اگر چنین جای زخمی دارید، شما و ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود باید در مورد خطرات و مزایای جراحی صحبت کنید تا مشخص شود که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

برخی از عوامل ممکن است در بهبودی اختلال ایجاد کنند یا مزایای بالقوه این جراحی را تغییر دهند، و اگر آمادگی/مایل به پذیرش این شرایط را ندارید، ممکن است این روش برای شما توصیه نشود. سیگار کشیدن می تواند عوارضی مانند تاخیر در بهبود زخم را افزایش دهد و باید چهار هفته قبل از جراحی آن را ترک کرد.

مثلا:

شما باید آماده باشید تا تقریباً چهار تا شش هفته پس از جراحی از ورزش شدید و فعالیت جنسی خودداری کنید.
اگر بعد از لابیاپلاستی باردار شوید و زایمان طبیعی داشته باشید، ممکن است ظاهر لابیای شما تغییر کند و نتایج جراحی را تغییر دهد.
محدودیت های قانونی
با توجه به کالج آمریکایی زنان و زایمان (ACOG):

لابیاپلاستی در بیماران کمتر از 18 سال نقض قوانین جزایی فدرال است مگر در مواردی که پزشک معتقد است این جراحی "برای سلامتی بیمار ضروری است."
برخی از ایالت ها قوانینی علیه لابیاپلاستی در موارد خاص دارند (کودکان و بزرگسالان). 4
خطرات احتمالی
این روش می تواند عوارضی ایجاد کند که معمولاً با جراحی و بیهوشی همراه است . علاوه بر این، لابیاپلاستی همچنین می تواند منجر به مشکلات خاصی شود که ممکن است پس از عمل ظاهر شود.

خطرات عبارتند از:

تورم
عفونت
خون ریزی
جای زخم
درد مداوم
درد هنگام ادرار کردن یا اجابت مزاج
درد همراه با رابطه جنسی
نتیجه ای که با آنچه شما می خواستید متفاوت است
گاهی اوقات می توان عوارض را با درمان دارویی یا جراحی مدیریت کرد، اما این مشکلات می توانند باعث ناراحتی طولانی مدت شوند.

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۵:۴۷ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)