پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

علائم فرسایش مینا چیست؟

علائم فرسایش مینا چیست؟
علائم فرسایش مینا بسته به مرحله ممکن است متفاوت باشد. برخی از علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

حساسیت برخی غذاها (شیرینی ها) و دمای غذاها (گرم یا سرد) ممکن است باعث ایجاد درد در مراحل اولیه فرسایش مینا شوند.
تغییر رنگ. همانطور که مینای دندان فرسایش می یابد و عاج بیشتری در معرض دید قرار می گیرد، دندان ها ممکن است زرد به نظر برسند.برای ارتباط با بهترین دکتر ایمپلنت دندان در تهران اینجا کلیک کنید
ترک ها و تراشه ها. لبه های دندان با فرسایش مینای دندان زبرتر، نامنظم تر و ناهموارتر می شوند.
سطوح صاف و براق روی دندان ها، نشانه از دست رفتن مواد معدنی است
حساسیت شدید و دردناک در مراحل بعدی فرسایش مینای دندان، دندان ها به شدت به دما و شیرینی ها حساس می شوند. ممکن است تکان دردناکی را احساس کنید که نفس شما را بند می آورد.
حجامت. تورفتگی هایی روی سطح دندان ها که در آن گاز می گیرید و می جوید ظاهر می شود.
هنگامی که مینای دندان فرسایش می یابد، دندان بیشتر مستعد پوسیدگی یا پوسیدگی دندان می شود. هنگامی که پوسیدگی دندان وارد مینای سخت می شود، وارد بدنه اصلی دندان می شود.

حفره های کوچک ممکن است در ابتدا مشکلی ایجاد نکنند. اما همانطور که حفره ها رشد می کنند و به دندان نفوذ می کنند، می توانند بر رشته های عصبی ریز تأثیر بگذارند و در نتیجه آبسه یا عفونت بسیار دردناکی ایجاد کنند.

چگونه از ریزش مینای دندان جلوگیری می کنید؟
برای جلوگیری از از بین رفتن مینای دندان و حفظ سلامت دندان ها، حتماً روزانه مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و با دهانشویه فلوراید و ضد عفونی کننده بشویید. هر 6 ماه یکبار برای معاینات و تمیز کردن منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. همچنین می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

غذاها و نوشیدنی های بسیار اسیدی مانند نوشابه های گازدار، لیمو و سایر مرکبات و آب میوه ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. هنگامی که چیزی حاوی اسید دارید، آن را در وعده های غذایی میل کنید تا روی مینای دندان راحت تر شود. شما همچنین می توانید به چیزهایی مانند آب پرتقال کم اسید بروید. پس از خوردن غذاهای اسیدی یا نوشیدن نوشیدنی های اسیدی بلافاصله دهان خود را با آب شفاف بشویید.
هنگام نوشیدن نوشیدنی های اسیدی از نی استفاده کنید. نی مایع را به پشت دهان فشار می دهد و از دندان های شما دوری می کند.
یک وعده غذایی را با یک لیوان شیر یا یک تکه پنیر به پایان برسانید. این باعث از بین رفتن اسیدها می شود.
تنقلات را زیر نظر بگیرید. خوردن میان وعده در طول روز احتمال پوسیدگی دندان را افزایش می دهد. دهان تا چند ساعت پس از خوردن غذاهای سرشار از قند و نشاسته اسیدی است. از خوردن میان وعده خودداری کنید مگر اینکه بتوانید دهان خود را بشویید و دندان ها را مسواک بزنید.
بین وعده های غذایی آدامس بدون قند بجوید. جویدن آدامس تولید بزاق را تا 10 برابر جریان طبیعی افزایش می دهد. بزاق با مواد معدنی مهم به تقویت دندان ها کمک می کند. حتما آدامس های بدون قند را با زایلیتول انتخاب کنید که نشان داده شده است که اسیدهای موجود در نوشیدنی ها و غذاها را کاهش می دهد.
اگر حجم بزاق کم یا خشکی دهان دارید، در طول روز آب بیشتری بنوشید .
از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید . فلوراید دندان ها را تقویت می کند، بنابراین مطمئن شوید که فلوراید به عنوان یک ماده در خمیر دندان شما ذکر شده است.
 از مسواک نرم استفاده کنید. سعی کنید خیلی سخت مسواک نزنید. و پس از مصرف غذاها یا نوشیدنی های اسیدی حداقل یک ساعت صبر کنید تا مسواک بزنید. آنها مینای دندان را نرم می‌کنند و آن را مستعد آسیب‌های ناشی از مسواک می‌کنند.
از دندانپزشک خود بپرسید که آیا سیلانت ها ممکن است به شما در جلوگیری از فرسایش مینا و پوسیدگی دندان کمک کنند.
برای شرایطی مانند پرخوری عصبی، الکلیسم یا GERD درمان شوید.
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۹:۱۳ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)