پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

سرگیجه وقتی می ایستید؟

یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر هنگام ایستادن احساس سرگیجه و سبکی سر می کنید، یک مانور ساده و آسان برای انجام پا ممکن است این علائم آزاردهنده را از بین ببرد.برای ارتباط با بهترین دکتر درمان سرگیجه در تهران اینجا کلیک کنید

محققان از گروه کوچکی از زنان جوان با سابقه علائم بلافاصله پس از ایستادن خواستند تا از دو حرکت ساده پا - یکی بعد از انجام این کار و دیگری قبل از انجام - استفاده کنند تا ببینند آیا این اقدامات می تواند افت فشار خون ایجاد کننده علائم را کاهش دهد. زمانی اتفاق می افتد که عضلات بزرگ ساق پا برای بلند کردن بدن فعال می شوند.

 
بر اساس گزارش منتشر شده در ریتم قلب، این مانورها در واقع منجر به کاهش افت فشار خون شد و همچنین منجر به کاهش علائم تجربه شده توسط زنان شد.

دکتر ساتیش راج، یکی از نویسندگان این مطالعه، استاد علوم قلب در موسسه قلب و عروق لیبین و دانشکده پزشکی کامینینگ دانشگاه کلگری و مدیر پزشکی دانشگاه کالگری، گفت: «زیبایی این کار در این است که شما فقط باید کارها را کمی متفاوت انجام دهید. کلینیک تحقیقات و مدیریت خودمختار کلگری. "این نیست که چهار روز در هفته ورزش کنید."

 
 
"سندرم کت سفید" می تواند بیشتر از ترس پزشکان باشد
19 آوریل 2018 01:18 
او و همکارانش 22 داوطلب علامت دار را که افت را تجربه کرده بودند برای اینکه ببینند چند بار بالا و پایین کردن ران ها قبل از ایستادن می تواند به کاهش احساس سبکی سر، سرگیجه و حالت تهوع و همچنین تمایل به غش کردن در هنگام بلند شدن کمک کند یا خیر، انتخاب کردند. حداقل 40 میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک پس از ایستادن. او گفت که محققان به دنبال جنسیت خاصی نبودند، اما زنان تنها کسانی بودند که داوطلب شدن را انتخاب کردند.

این وضعیت به طور رسمی به عنوان افت فشار خون اولیه ارتواستاتیک (IOH) شناخته می شود، که طبق تعریف نباید بیش از یک دقیقه طول بکشد. راج گفت تا زمانی که علائم کوتاه مدت باشند، بعید است که نشانه ای از یک بیماری زمینه ای جدی باشند. 

ابتدا از زنان خواسته شد که بنشینند و سپس بایستند. سپس یکی از این دو مداخله را انجام دادند:

قبل از ایستادن زانو را حدود 35-40 ثانیه بلند کنید.
پاها را روی هم قرار دهید و بعد از ایستادن آنها را ببندید.
در مرحله بعد، کسانی که لیفت زانو را انجام دادند، ضربدری و کشش پا را انجام دادند و بالعکس. بین هر یک از سه دور آزمایشی حداقل 20 دقیقه گذشت.

هنگامی که زنان ایستادند، یک محقق علائم را ثبت کرد - تاری دید، تاری دید، تنگی نفس ، ضربان قلب سریع، لرزش، ناراحتی قفسه سینه، سردرد و حالت تهوع - که هر کدام در مقیاس شدت 10 درجه با شدت 10 بود.

ضربان قلب و فشار خون به طور مداوم کنترل شد.

سپس محققان علائم زنان را در هنگام برخاستن بدون مداخله با آنهایی که با هر دو روش مداخله تجربه کرده بودند مقایسه کردند. آنها دریافتند که مداخلات با کاهش کمتری در فشار خون (10 میلی‌متر جیوه) و کاهش نمرات علائم مرتبط است: 14 در شرایط کنترل و 9 با هر مداخله.

در حالی که هر دو روش کارآمد بودند، راج مشکوک است که افراد بالابرهایی را که قبل از ایستادن انجام می‌شوند انتخاب می‌کنند، زیرا این کار پیشگیرانه است.  

دکتر NA Mark Estes، استاد مدعو پزشکی و مدیر برنامه فلوشیپ بالینی الکتروفیزیولوژی قلب در دانشگاه پیتسبورگ، گفت: علائمی که زنان در این مطالعه تجربه می کنند بسیار رایج است.

توصیه شده


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۳:۴۴ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)