پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

فواید نوروفیدبک چیست؟


این فواید معمولاً به صورت بهبود تمرکز، افزایش تمرکز، افزایش انرژی، خواب با کیفیت بالاتر، کاهش بدخلقی، کاهش بی قراری و کاهش اضطراب، و همچنین کاهش سایر علائم فیزیکی که معمولاً با استرس مانند سردرد مرتبط هستند، تجربه می شوند.
خطرات درمان نوروفیدبک چیست؟
نوروفیدبک تخصص بالینی را با بهترین تحقیقات موجود برای پرداختن به عملکردهای رفتاری، شناختی و ذهنی مرتبط با فعالیت مغز ادغام می کند و بنابراین یک مداخله مبتنی بر شواهد در نظر گرفته می شود.

نوروفیدبک غیر تهاجمی است، شامل جراحی یا دارو نمی شود، نه دردناک است و نه شرم آور، و اثرات طولانی مدت دارد.

FDA تشخیص می دهد که همه مداخلات خطرات و مزایایی دارند. به طور معمول، مزایای نوروفیدبک بسیار بیشتر از خطرات آن است، اگرچه گاهی اوقات، می تواند منجر به عوارض جانبی غیر جدی به عنوان نوعی بیوفیدبک شود، در دسته فعالیت های کم خطر دیگر مانند آرامش پیشرونده، هیپنوتیزم، تمرینات تنفسی قرار می گیرد. مدیتیشن، یوگا و ماساژ.

تمرین با نوروفیدبک گهگاه می تواند منجر به واکنش (های) نامطلوبی شود که به طور موقت علائمی را افزایش می دهد که معمولاً با آرامش و آرامش سیستم عصبی مرکزی مرتبط است مانند خستگی، سردرد، سبکی سر، سرگیجه، تحریک پذیری، بدخلقی، گریه، بی خوابی، بی قراری، و مشکلات تمرکز و اضطراب این واکنش ها، در صورت بروز، موقتی هستند و معمولاً فقط 24-48 ساعت طول می کشند. هنگامی که مراجع/بیماران آرام‌تر و آگاه‌تر شوند، تمایل دارند مسائل عاطفی گذشته را با هم ادغام کنند و این علائم فروکش می‌کنند.
نوروفیدبک چقدر موثر است؟
تحقیقات نویدبخش در حال انجام، اثربخشی نوروفیدبک را برای اختلالاتی مانند اوتیسم، بی خوابی، اضطراب، افسردگی، سوء مصرف مواد، آسیب مغزی تروماتیک (TBI) و درد مزمن نشان می دهد.

علاوه بر این، نوروفیدبک نتایج امیدوارکننده‌ای را با موارد زیر نشان می‌دهد: نقص‌های شناختی و یادگیری، صرع و اختلالات تشنج، فیبرومیالژیا، وزوز گوش، پارکینسون، سردردهای میگرنی، اختلالات تورت و تیک، علائم پس از شیمی‌درمانی و غیره.
آیا نوروفیدبک می تواند به افراد عادی کمک کند؟
همچنین از نوروفیدبک برای تقویت یادگیری و عملکرد شناختی در مراجعین عادی استفاده شده است. نتایج نشان دهنده بهبود توجه در دانشجویان و بزرگسالان و افزایش سرعت تفکر و خودکنترلی اجرایی در سالمندان است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۵:۳۱ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)