پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

درمان Pغیر مجاز می باشد و دارو


هیچ درمان قطعی برای Pغیر مجاز می باشد وجود ندارد. بنابراین، روش های درمان ناباروری ممکن است با توجه به علائم هر فرد متفاوت باشد. داروی Pغیر مجاز می باشد به طور کلی شامل داروهای هورمونی است که تخمک گذاری را بهبود می بخشد، مانند قرص های ضد بارداری ترکیبی و ضد بارداری های خوراکی پروژسترون. 

بیشتر بخوانید: چگونه Pغیر مجاز می باشد را برای باردار شدن درمان کنیم؟

 

روش های اصلی درمان Pغیر مجاز می باشد عبارتند از:

دارو درمانی
باید توجه داشته باشیم که داروهای درمان Pغیر مجاز می باشد بسته به نوع اختلالی که باعث این بیماری شده است متفاوت است. درمان دارویی شامل:

دارو برای تنظیم سیکل قاعدگی:

قرص های ضد بارداری از طریق پروژسترون درمانی به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کنند. بیماران مبتلا به Pغیر مجاز می باشد باید این قرص ها را هر ماه یا هر دو ماه یکبار به مدت 10 تا 14 روز مصرف کنند. قرص های ضد بارداری حاوی پروژسترون و استروژن هستند و باعث کاهش آندروژن می شوند. مصرف این قرص ها خونریزی شدید قاعدگی را متوقف می کند، خطر ابتلا به سرطان آندومتر را کاهش می دهد و آکنه و رشد بیش از حد مو را کنترل می کند. همچنین به جای قرص های ضد بارداری می توان از چسب های ترانس درمال یا حلقه های واژینال استروژن و پروژسترون استفاده کرد.

داروهایی برای القای تخمک گذاری 
برخی از داروهایی که می توانند روند تخمک گذاری را تنظیم کنند عبارتند از:

لتروزول: یک داروی خوراکی که برای تحریک تخمک گذاری استفاده می شود.
کلومیفن سیترات (CC): یک داروی خوراکی ضد استروژن که عملکردی مشابه استروژن دارد و می تواند در اولین قسمت چرخه قاعدگی استفاده شود.
گنادوتروپین: یک داروی هورمونی تزریقی که ترشح هورمون های جنسی را تنظیم می کند.
متفورمین: یک داروی خوراکی موثر برای درمان دیابت نوع 2، کاهش مقاومت به انسولین، مشکلات باروری و کاهش وزن.

 

داروهایی که رشد موهای زائد را درمان می کنند
برخی از داروهایی که به کاهش رشد موهای ناخواسته در افراد مبتلا به Pغیر مجاز می باشد کمک می کنند عبارتند از:

اسپیرونولاکتون: برای کاهش اثر آندروژن ها بر روی پوست.
قرص های ضد بارداری: برای کاهش تولید آندروژن؛
کرم افلورنیتین: برای کند کردن رشد موهای ناخواسته روی صورت.
الکترولیز روشی است که شامل استفاده از یک سوزن نازک در فولیکول مو برای از بین بردن ریشه مو است.
شایان ذکر است در صورت بارداری باید از مصرف خودسرانه هر دارویی خودداری کنید. زیرا به عنوان مثال اسپیرونولاکتون منجر به ناتوانی های مادرزادی در جنین می شود و مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی شود.

عمل جراحی
اگر درمان دارویی بی اثر باشد، می توان از جراحی (لاپاراسکوپی) استفاده کرد. در این روش جراح با لیزر یا سوزن های نازک برش های کوچکی در تخمدان ایجاد می کند. این جراحی می تواند تولید هورمون مردانه را کاهش داده و عملکرد تخمدان و فرآیند تخمک گذاری را بهبود بخشد.

تغییرات سبک زندگی 
برخی از عوامل سبک زندگی نقش مهمی در درمان Pغیر مجاز می باشد دارند. برخی از آنها شامل موارد زیر است:

ورزش منظم، 
پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، 
پرهیز از غذاها یا نوشیدنی های پر قند، 
وزن خود را مدیریت کنید. 

 

تلقیح مصنوعی
اگر هیچ یک از روش های درمانی فوق موثر نباشد، فناوری باروری مانند IVF انتخاب نهایی برای زنان مبتلا به Pغیر مجاز می باشد است که می خواهند باردار شوند.


Pغیر مجاز می باشد و بارداری
اگر تخمدان پلی کیستیک دارید و قصد بارداری دارید، ابتدا باید بدانید چه عواملی در Pغیر مجاز می باشد منجر به ناباروری شما شده است و آنها را درمان کنید. 

علت اصلی ناباروری در بیماران مبتلا به Pغیر مجاز می باشد عدم تخمک گذاری است که به فولیکول های نابالغ یا سطوح بالای تستوسترون مربوط می شود. حتی با وجود تخمک گذاری، گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی باعث می شود که آندومتر (پوشش داخلی رحم) نتواند جنین را بپذیرد. علاوه بر این، عدم تعادل هورمونی در سندرم تخمدان پلی کیستیک منجر به بی نظمی قاعدگی و چرخه های قاعدگی غیرقابل پیش بینی می شود که باعث اختلال در بارداری خواهد شد.

بهبود فرآیند تخمک گذاری و متعادل کردن سطح هورمون ها در بدن شامل مراحلی است. از آنجایی که بسیاری از زنان مبتلا به Pغیر مجاز می باشد اضافه وزن دارند، کاهش وزن اولین قدم برای باردار شدن است. کاهش وزن و داشتن شاخص توده بدنی ایده آل (BMI) باعث تعادل هورمون های بدن، کاهش انسولین خون، تحریک و بهبود روند تخمک گذاری و تنظیم چرخه قاعدگی می شود.

اصلاح سبک زندگی و تعادل هورمونی می تواند شانس بارداری را در Pغیر مجاز می باشد خفیف بهبود بخشد. با این حال، سندرم تخمدان پلی کیستیک شدید را نمی توان به سادگی با بهبود سبک زندگی درمان کرد و نیاز به اقدامات پزشکی دارد. انتخاب بهترین روش درمانی به شدت به شدت Pغیر مجاز می باشد و وضعیت عمومی مادر بستگی دارد.

 


همانطور که در بالا ذکر شد، علت اصلی ناباروری زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، چاقی است. اضافه وزن به دلیل اختلال در تعادل هورمونی باعث اختلال در تخمک گذاری و Pغیر مجاز می باشد می شود. با این حال، گاهی اوقات با وجود قاعدگی نامنظم، تخمک گذاری ادامه می یابد. در بیشتر موارد، افرادی که دوره قاعدگی آنها بیش از 35 روز است، شانس کمی برای بارداری دارند. بنابراین کاهش وزن می تواند بر مقاومت بدن در برابر انسولین تأثیر بگذارد، هورمون های بدن را متعادل کند و اختلالات تخمک گذاری را درمان کند. حتی اگر کاهش وزن باعث بهبود تخمک گذاری نشود، می تواند شانس بارداری را افزایش دهد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۱:۴۶ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)