پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

اختلالات اضطرابی چیست؟


اضطراب را می توان به طرق مختلف تجربه کرد. اگر تجربیات شما معیارهای خاصی را داشته باشد، ممکن است پزشک شما را با یک اختلال اضطرابی خاص تشخیص دهد.

برخی از اختلالات اضطرابی که معمولاً تشخیص داده می شوند عبارتند از:

اختلال اضطراب فراگیر (GAD) - این به معنای داشتن نگرانی های منظم یا غیرقابل کنترل در مورد بسیاری از چیزهای مختلف در زندگی روزمره است. از آنجایی که علائم احتمالی اضطراب زیادی وجود دارد ، این می تواند یک تشخیص کاملاً گسترده باشد، به این معنی که مشکلاتی که شما با GAD تجربه می کنید ممکن است کاملاً متفاوت از تجربیات افراد دیگر باشد.
اختلال اضطراب اجتماعی – این تشخیص به این معنی است که شما ترس یا اضطراب شدید ناشی از موقعیت‌های اجتماعی (مانند مهمانی‌ها، محل‌های کار یا موقعیت‌های روزمره که باید با فرد دیگری صحبت کنید) را تجربه می‌کنید. به آن فوبیای اجتماعی نیز می گویند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه ما در مورد انواع فوبیا مراجعه کنید.
اختلال هراس - این به معنای داشتن حملات پانیک منظم یا مکرر بدون دلیل یا محرک مشخص است. تجربه اختلال هراس می تواند به این معنی باشد که شما دائماً از داشتن یک حمله پانیک دیگر می ترسید، تا جایی که خود این ترس می تواند حملات پانیک شما را تحریک کند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه ما در مورد حملات پانیک مراجعه کنید.
فوبیا – فوبیا یک ترس یا اضطراب شدید است که توسط یک موقعیت خاص (مانند بیرون رفتن) یا یک شی خاص (مانند عنکبوت) ایجاد می شود. برای اطلاعات بیشتر به صفحات ما در مورد فوبیا مراجعه کنید.
اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) - این تشخیصی است که ممکن است در صورت بروز مشکلات اضطرابی پس از گذراندن چیزی که به نظر شما آسیب زا بود، به شما داده شود. PTSD می تواند شامل تجربه فلاش بک ها یا کابوس هایی باشد که می تواند احساس کند همه ترس و اضطرابی را که در زمان رویدادهای آسیب زا تجربه کرده اید دوباره زندگی می کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحات ما در مورد PTSD و PTSD پیچیده مراجعه کنید .
اختلال وسواس فکری اجباری (OCD) - اگر مشکلات اضطرابی شما شامل داشتن افکار، رفتارها یا اصرارهای تکراری باشد، ممکن است این تشخیص داده شود. برای اطلاعات بیشتر به صفحات ما در زمینه OCD مراجعه کنید.
اضطراب سلامتی - این بدان معناست که شما وسواس ها و اجبارهای مربوط به بیماری را تجربه می کنید، از جمله تحقیق در مورد علائم یا بررسی اینکه آیا آنها را دارید یا خیر. مربوط به OCD است. می توانید در وب سایت Anxiety UK اطلاعات بیشتری در مورد اضطراب سلامت پیدا کنید .
اختلال بدشکلی بدن (BDD) - این بدان معنی است که شما وسواس ها و اجبارهای مربوط به ظاهر فیزیکی خود را تجربه می کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحات ما در BDD مراجعه کنید.
اضطراب پری ناتال یا OCD پری ناتال – برخی از افراد در دوران بارداری یا در سال اول پس از زایمان دچار مشکلات اضطرابی می شوند. برای اطلاعات بیشتر به صفحات ما در مورد اضطراب پری ناتال و OCD پری ناتال مراجعه کنید.
ممکن است تشخیص اختلال اضطراب خاصی نداشته باشید یا بخواهید - اما هنوز هم ممکن است مفید باشد که درباره این تشخیص های مختلف بیشتر بدانید تا به شما کمک کند درباره تجربیات خود از اضطراب فکر کنید و گزینه هایی برای حمایت را در نظر بگیرید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۷:۳۶ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)