پزشک ملت پزشک ملت .

پزشک ملت

برنامه ریزی برای بارداری سالم بعد از 40 سالگی


علاوه بر باردار شدن، زنان بالای 40 سال نگران باردار ماندن پس از باردار شدن هستند - و دلایل خوبی هم دارد. میزان سقط جنین در زنان بالای 40 سال حدود 40 درصد است. با این حال ممکن است بعد از 40 سالگی بچه سالمی داشته باشید. 

انجام مراحل پیش از بارداری سالم بالا و پرداختن به هر گونه مسائل بهداشتی زمینه ای به کاهش خطر سقط جنین و مرده زایی کمک می کند، همانطور که کار با یک ارائه دهنده متخصص در زنان و زایمان پرخطر ، مانند دکتر مورالس، کمک می کند. 

آماده شدن برای تغییرات فیزیکی
زنان باردار در هر سنی در زمان انتظار تغییراتی را در بدن خود تجربه می کنند. اما اگر بالای 40 سال دارید، بارداری از نظر فیزیکی چالش برانگیزتر است. 

با حفظ سطح تناسب اندام کلی خود قبل و در طول بارداری، می توانید بهتر با دردها، دردها و خستگی های مرتبط با بارداری مبارزه کنید. همچنین برای فشار فیزیکی زایمان و زایمان بهتر آماده خواهید شد. 

برای کمک به افزایش تناسب اندام خود، روی فعالیت های کم تاثیر مانند پیاده روی، یوگا و شنا تمرکز کنید. یا کلاس های دوران بارداری را برای اطمینان از یک تجربه ایمن بررسی کنید. اگر مطمئن نیستید چه کاری باید انجام دهید، دکتر مورالس می تواند توصیه های تناسب اندام شخصی را ارائه دهد. 

آماده شدن برای تغییرات عاطفی
به دلیل تغییر هورمون ها، بدون توجه به سن شما، در طول بارداری منتظر چالش های عاطفی مهمی باشید. خبر خوب این است که به‌عنوان یک زن بالغ‌تر، احتمالاً می‌توانید به طور مؤثرتری با این تغییرات خلقی کنار بیایید. 

همچنین باید برای زندگی با نوزاد جدید و هرگونه تغییر هورمونی پس از زایمان آماده شوید. با دکتر مورالس در مورد آنچه می توانید انتظار داشته باشید صحبت کنید و از توصیه های شخصی بخواهید تا به شما کمک کند هر گونه چالش عاطفی را بشناسید و برای آن آماده شوید. 

آمادگی برای خطرات بارداری بعد از 40 سالگی
بچه دار شدن بعد از 40 سالگی خطر عوارض بالقوه خطرناکی برای شما و/یا نوزادتان دارد. بهترین راه برای مقابله با این خطرات این است که آنها را درک کنید تا بتوانید آماده شوید.

علاوه بر میزان سزارین بالاتر، برخی از شایع ترین عوارض بارداری که زنان بالای 40 سال با آن مواجه می شوند عبارتند از:

سقط جنین
زایمان زودرس / زایمان زودرس
پره اکلامپسی
ناهنجاری های جفت
خون ریزی بیش از حد
عفونت
وزن بیشتر هنگام تولد
جفت سرراهی
دیابت بارداری و فشار خون بالا
دکتر مورالس به عنوان یک متخصص در زمینه مامایی پرخطر به شما کمک می کند تا عوامل خطر خود را درک کنید و ممکن است آزمایش های بیشتری را برای نظارت بر سلامت شما و سلامت نوزادتان توصیه کند، مانند سونوگرافی اضافی، آمنیوسنتز، کوردوسنتز و آزمایش ژنتیک.   

برای برنامه ریزی شخصی برای بارداری بعد از 40 سالگی، یک قرار ملاقات با دکتر مورالس در سن آنتونیو، تگزاس تعیین کنید.

 

دکتر طاهره فروغی فر


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۸:۴۵ توسط:محدثه موضوع: نظرات (0)